اخبار
کد خبر : 14130 ۱۴۰۰/۰۸/۱۳   ۱۵:۵۱:۱۹

نماینده مجلس:
سیستم‌های اداری مسیر را برای بخش خصوصی هموار کنند

 

نماینده مردم میاندوآب، شاهین دژ و تکاب گفت: سیستم‌های اداری مسیر را برای بخش خصوصی هموار کنند تا بخش خصوصی بتواند وارد بحث ایجاد اشتغال شود.

به گزارش نای قلم، مهدی عیسی زاده در گفتگویی اظهار کرد: اگر بروکراسی اداری برای ورود بخش خصوصی به حوزه اشتغال برداشته شود، حتی بیش از یک میلیون شغل در سال ایجاد می‌شود اما اگر شرایط اینطور پیش برود ایجاد اشتغال نشدنی است.

وی با اشاره به وعده رئیس جمهور برای ایجاد چهار میلیون شغل در چهار سال و مصوبه اخیر شورای اشتغال برای ایجاد یک میلیون و ۸۵۰ هزار شغل تا پایان سال ۱۴۰۱، اظهار کرد: دولت برای ایجاد یک میلیون شغل در سال وعده داده و من به جرأت می‌توانم بگویم اگر دولت مسیر اشتغال را هدایت کند و این بروکراسی اداری را بردارد که بخش خصوصی بتواند وارد شود، حتی بیش از یک میلیون شغل در سال ایجاد می‌شود.

عیسی زاده افزود: در حوزه انتخابیه من بخش خصوصی پول، امکانات و دستگاه آورده و به راحتی می‌تواند برای ۱۵۰۰ نفر شغل ایجاد کند، اما ۷ ماه است که من برای آنها دوندگی می کنم و هنوز درگیر و دار اداری مانده‌ام با وجود اینکه دستور رئیس جمهور، وزیر و معاون رئیس جمهور قبلی را دارم اما هنوز اندر خم یک کوچه‌ایم که اگر اینطور پیش برود ایجاد اشتغال نشدنی است.

این نماینده مجلس ادامه داد: در برخی موارد نیاز به اعتبار دولتی هم نیست، بخش خصوصی آماده ایجاد اشتغال است و آمادگی کامل خود را اعلام کرده و تنها کافی است که سیستم‌های اداری مسیر را برای بخش خصوصی هموار کنند.

عیسی زاده خاطرنشان کرد: ما کشور ثروتمندی هستیم ولی نمی دانیم از این ثروت چطور استفاده کنیم، بخش خصوصی که من پشتیبانش هستم، ۷ ماه است دوندگی می‌کند اما به جایی نمی‌رسد طبیعی است که خسته می شوند. آنها برای گرفتن یک امتیاز جزئی مانند آب، برق و مجوز اکتشاف چقدر باید دوندگی کنند. پولشان هم در جیبشان است، یک ریال هم اعتبار دولتی و بانکی نمی‌خواهند بگیرند. ما باید به اینها تشویقی بدهیم. در همه دنیا این ها را تشویق می‌کنند. در کشورهای همسایه به این افراد تسهیلات بانکی و زمین تشویقی می‌دهند اما ما حتی مسیر مجوزها را برایشان هموار نمی‌کنیم.

این عضو کمیسیون اجتماعی تاکید کرد: وقتی بخش خصوصی برای ایجاد اشتغال اعلام آمادگی می‌کند، بلافاصله وزارتخانه باید مسیر را هموار کند و از وزیر تا رده‌های پایین همه برای آنها خبردار بایستند. امیدوارم ان شاءالله این اراده در دولت وجود داشته باشد و مشکلات حوزه اشتغال نیز رفع شود.

کد خبرنگار: 983127

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا