Warning: mysql_pconnect(): MySQL server has gone away in C:\inetpub\vhosts\nayeghalam.ir\Arshive.nayeghalam.ir\conf\confing.php on line 9
 

اخبار
کد خبر : 14125 ۱۴۰۰/۰۸/۱۲   ۲۱:۳۸:۱۵

رییس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی خبر داد؛
آغاز تزریق دُز سوم واکسن کرونا برای گروه‌های هدف

 

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی گفت: تزریق دز سوم واکسن به افراد بالای ۶۰ سال که در دو نوبت واکسیناسیون اولیه از واکسن‌های غیرفعال شده دریافت کرده اند آغاز شد.

به گزارش نای قلم، جواد آقازاده در گفتگویی اظهار کرد: شهروندان بالای 60 سال (متولدان تا سال 1340) که دو نوبت واکسن کرونا (سینوفارم و برکت) را دریافت کرده‌اند و چهار ماه از آخرین تزریق واکسن آنها سپری شده است، با در دست داشتن کارت ملی جهت دریافت نوبت سوم واکسن به مراکز خدمات جامع سلامت، خانه‌های بهداشت، مراکز تجمیعی واکسیناسیون و مراکز خورویی واکسیناسیون مراجعه کنند.

وی در ادامه سخنان خود تصریح کرد: بستری شدگان سندرم حاد تنفسی در استان در ادامه روند کاهشی به ۹۹۲ نفر رسید که کمترین رقم از ششم مرداد تاکنون است.

آقازاده افزود: در ۲۴ ساعت گذشته ۷۹۵ نفر در آذربایجان غربی به کرونا مبتلا شده و ۱۷۴ نفر از آنان در مراکز درمانی بستری شدند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی ادامه داد: از کل بستری شدگان ۲۴ ساعت گذشته ۷۳ نفر مربوط به ارومیه است.

آقازاده از بستری بودن ۲۲۷ نفر از بیماران کرونایی در بخش های مراقبت های ویژه مراکز درمانی آذربایجان غربی خبر داد و اظهار کرد: از این تعداد ۴۸ نفر با استفاده از ونتیلاتور تنفس می کنند.

وی با اشاره به فوت ۲۰ نفر طی ۲۴ ساعت گذشته از جمله پنج نفر در ارومیه بر اثر ابتلا به بیماری کووید ۱۹ در آذربایجان غربی گفت: با اضافه شدن این تعداد، کل فوتی ها به ۶ هزار و ۹۱۸ نفر رسیده است.

تاکنون ۳۰۷ هزار نفر در آذربایجان غربی به کرونا مبتلا شده که بیش از پنج درصد کل مبتلایان کشوری است.

کد خبرنگار: 983126

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا