اخبار
کد خبر : 14120 ۱۴۰۰/۰۸/۱۲   ۱۵:۰۰:۲۰

در 7 ماه امسال؛
126 واحد صنعتی در آذربایجان غربی به بهره‌برداری رسید

 

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی گفت: 126 واحد صنعتی در هفت ماه سال جاری با دریافت پروانه بهره‌برداری ایجادی و توسعه‌ای در استان وارد چرخه تولید شدند.

به گزارش نای قلم، غلامرضا بابایی امروز در گفتگوی خبری اظهار کرد: برای راه‌اندازی و بهره‌برداری از 126 واحد صنعتی در استان آذربایجان غربی بیش از 25 هزار و 213 میلیارد ریال سرمایه‌گذاری انجام شده است.

وی افزود: با بهره‌برداری از این واحدها زمینه اشتغال مستقیم برای یک هزار و 948 نفر مهیا شد و به لحاظ سرمایه‌گذاری نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته نزدیک به 130 درصد افزایش داشته است.

بابایی تصریح کرد: همچنین در بازه زمانی یاد شده یک هزار و 265 فقره جواز تاسیس و توسعه برای طرح‌های صنعتی در استان صادر شده است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اضافه کرد: از ابتدای سال جاری تا پایان مهرماه برای ایجاد واحدهای صنعتی جدید و یا توسعه واحدهای صنعتی در حال تولید در استان بیش از 108 هزار و 909 میلیارد ریال سرمایه‌گذاری انجام شده است که ایجاد زمینه اشتغال مستقیم برای 24 هزار و 631 نفر توسط این واحدها پیش بینی می شود.

بابایی عنوان کرد: در حوزه صدور جواز تأسیس و جذب سرمایه‌گذاری در استان در هفت ماه امسال از لحاظ تعداد صدور 46 درصد و از لحاظ حجم سرمایه گذاری در این حوزه با 101 درصد رشد روبرو بودیم.

وی تأکید کرد با توجه به شرایط جغرافیایی استان و همسایگی با چند کشور اوراسیایی همچنین برخورداری استان از بیشترین پایانه های زمینی که زمینه صادرات محصولات تولید را فراهم ساخته است و با توجه به اینکه تنها دروازه خاکی ورود به اروپا در این استان قرار دارد زمینه مناسبی را برای سرمایه گذاری صنعتی و تجاری را فراهم شده است.

کد خبرنگار: 983126

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا