Warning: mysql_pconnect(): MySQL server has gone away in C:\inetpub\vhosts\nayeghalam.ir\Arshive.nayeghalam.ir\conf\confing.php on line 9
 

اخبار
کد خبر : 14113 ۱۴۰۰/۰۸/۱۱   ۲۲:۰۸:۳۱

رئیس کل دادگستری استان:
بافت قدیمی و کهنه شهر نیاز به بازسازی دارد

 

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی گفت: بافت قدیمی و کهنه شهر در برخی مناطق نیاز به بازسازی و بازنگری دارد که باید مورد توجه ویژه مسئولان شهری به ویژه شورای شهر باشد.

به گزارش نای قلم، ناصر عتباتی در صحن شورای شهر ارومیه اظهار کرد: شورای شهر وظیفه نظارتی در بسیاری از امور، از جمله حفظ حقوق بیت‌المال و حقوق عامه، جلوگیری از تضییع حقوق شهری شهروندان نظارت بر مدیران شهری دارد و می تواند با اعمال آن به نحو احسن در اداره امور شهر رخ نمایان سازد و نظارت مستمر شورای شهر بر مدیریت شهری برابر با آبادانی شهر است.

رئیس عدلیه استان توجه جدی به مقوله پیشگیری از وقوع جرم به ویژه در مناطق کم‌برخوردار و بی‌بضاعت شهر و به رعایت توازن و تعادل در توزیع امکانات بطور مساوی در سطح شهر تاکید و اولویت دادن به این مناطق و کار مضاعف در آن حوزه را خواستار شد.

مقام ارشد قضایی استان نظارت بر ساخت و سازهای غیرمجاز و جلوگیری از آن و تسهیل در صدور پروانه ساخت را هم از اعضای شورای شهر خواست و کمیسیون ماده صد را به برخورد قاطع با متخلفان دعوت و گفت: نباید این کمیسیون تبدیل به محل درآمد برای شهرداری باشد بلکه با متخلف برخورد محکم و قاطع بکند.

وی افزود: دفاع از حقوق شهروندی و مبارزه با فساد و رانت باید در اولویت کارهای نظارتی شورای شهر باشد و در این زمینه عدلیه استان تمام قد و با توان و قدرت کامل درکنار اعضای شورای شهر هست و با هرگونه بی قانونی و فسادی مبارزه می کند و با هیچ کس و در هیچ صورتی مماشات نخواهد کرد.

رئیس کل دادگستری استان در پایان خطاب به اعضای شورای شهر گفت : شما امانتدار آرای مردم هستید و زیباترین کار این است که پاسخ اعتماد مردم با کار جهادی و الهی و صادقانه به ایشان داده شود و مردم آثار و نمود فعالیتهای نمایندگان خود در شورای شهر را ملاحظه و لمس کنند.

شایان ذکر است مجیدی دادستان مرکز استان هم در این جلسه به بیان مطالبی پیرامون مدیریت شهری و نیز توجه به مناطق حاشیه نشین و کم درآمد شهری و مناطق جرم زا بیان و تاکید کرد نظارت شورای شهر می تواند آثار و برکات خوبی برای مدیریت شهری داشته باشد.

مجیدی به ساماندهی دستفروشان وسد معبر آنها هم اشاره و رفع مزاحمت آنها برای مردم را مورد تاکید قرار داد.

کد خبرنگار: 983126

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا