Warning: mysql_pconnect(): MySQL server has gone away in C:\inetpub\vhosts\nayeghalam.ir\Arshive.nayeghalam.ir\conf\confing.php on line 9
 

اخبار
کد خبر : 14099 ۱۴۰۰/۰۸/۱۰   ۲۰:۴۷:۱۱

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان:
کاهش تعداد مبتلایان به کرونا در آذربایجان غربی چشمگیر نیست

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی گفت: تعداد مراجعان بیماران مبتلا به کرونا جهت بستری کم شده است ولی این کاهش چشمگیر نیست و وضعیت شکننده است.

به گزارش نای قلم، جواد آقازاده امروز در گفتگوی خبری اظهار کرد: وضعیت استان از لحاظ انتشار بیماری کرونا طبق آمارهای دو هفته قبل، نزولی است ولی اخیرا شیب ابتلا به بیماری ملایم تر شده و این برخلاف انتظار کاهش ابتلا هست که قبلا به صورت خط عمودی کاهش ابتلا را داشتیم و وضعیت موجود زنگ هشداری برای همه هست و احتمال صعودی شدن مبتلایان وجود دارد.

این مقام مسئول دانشگاهی یادآور شد: تعداد بستری ها در دو هفته اخیر روند کاهشی داشته به طوری که در حال حاضر یک هزار و 71 بیمار بستری داریم در حالی که قبلا روزانه 2 هزار و 300 نفر بستری داشتیم .

آقازاده در خصوص رنگبندی شهرهای استان بر اساس بیماری کرونا اضافه کرد: شهرهای پیرانشهر، اشنویه و چایپاره قرمز و شهرهای پلدشت، چالدران، سلماس در وضعیت زرد و بقیه شهرستان‌های استان نارنجی هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان در ادامه در خصوص رنگ‌بندی شهرها و جابجایی رنگبندی شهرستان‌ها گفت: سردشت قبلا قرمز بود که به نارنجی تبدیل شد و چایپاره در وضعیت نارنجی بود که تبدیل به قرمز شد و این رنگ‌بندی به رعایت پروتکل‌های بهداشتی مرتبط است.

آقازاده با اشاره به ستاد کرونای استانی اذعان کرد: 24 دستگاه مهم در استان وجود دارد و مسئولان هر دستگاه در استان موظف به نظارت بر نحوه رعایت پروتکل‌های بهداشتی و واکسیناسیون کارمندان زیرمجموعه خود هستند.

وی ادامه داد: طبق بخشنامه وزارتی، کارمندانی که دو دوز واکسن را بدون دلیل پزشکی دریافت نکرده اند حق ورود به اداره یا سازمانشان را ندارند .

آقازاده در ادامه با تاکید بر اینکه عواقب عدم تزریق واکسن صرفا سلامت فرد را به خطر نمی اندازد، خاطرنشان کرد: افرادی که در جامعه ضمن تزریق واکسن، پروتکل‌های بهداشتی را رعایت می کنند ستودنی هستند و این افراد از انتشار بیماری در جامعه نیز جلوگیری می کنند.

آقازاده در خصوص پرسش شهروندان مبنی بر اینکه آیا تاخیر چندروزه تزریق دوز دوم واکسن کرونا مشکل ساز هست یا نه گفت: تاخیر چند روزه و حتی یک هفته ای مشکلی برای فرد ایجاد نمی کند منتهی رعایت زمان بندی تزریق واکسن مهم است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان در خصوص 24 ساعته بودن پایگاه‌های تجمیعی واکسیناسیون کرونا گفت: پایگاه واکسیناسیون شقایق به صورت 24 ساعته آماده واکسیناسیون است ولی به علت برودت هوا، پایگاه‌های خودرویی به صورت 24 ساعته مشغول خدمت نیستند.

وی ادامه داد: احتمالا در آینده و بعد از هماهنگی های لازم، پارکینیگ‌های استادیوم ورزشی به مراکز خودرویی تزریق واکسن اختصاص داده می‌شود و حتما مکان‌های با گرمای مناسب باید برای واکسیناتورها و ثبات‌ها تهیه شود .

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان با تاکید بر اهمیت تزریق واکسن و استقبال دانشگاه علوم پزشکی استان از این موضوع افزود: در صورت نیاز به افزایش مراکز تجمیعی واکسیناسیون 24 ساعته، دانشگاه علوم پزشکی با تمام قوا و در راستای رضایت‌مندی مردم استان تمام تمهیدات لازم را انجام خواهد داد.

کد خبرنگار: 983126

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا