اخبار
کد خبر : 14015 ۱۴۰۰/۰۷/۲۹   ۲۲:۲۵:۲۱

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان خبر داد؛
پوشش 79 درصدی اینترنت روستاهای بالای 20 خانوار آذربایجان غربی

 

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان غربی از پوشش 79 درصدی اینترنت روستاهای بالای 20 خانوار استان خبر داد.

به گزارش نای قلم، قاسم جلیلی نژاد در پنجمین جلسه شورای هماهنگی مدیران حوزه فاوای استان با اشاره به اولویت های تامین اینترنت پهن باند روستایی و تکمیل شبکه ملی اطلاعات اظهار کرد: با وجود پوشش 79 درصدی اینترنت روستاهای استان توسعه مابقی روستاهای بالای 20 خانوار توسط اپراتورهای طرف قرارداد وزارت ارتباطات باید به جد پیگیری و اجرا شود.

وی اضافه کرد: از دو هزار و 196 روستای بالای 20 خانوار استان یک هزار و 740 روستا دارای اینترنت پهن باند است که مابقی آن که 456 روستا در برنامه توسعه ارتباطات روستایی وزارت قرار دارد.

جلیلی نژاد، افزود: 330 روستا از 456 روستای باقیمانده با تامین اعتبار از محل اعتبارات USO  وزارت ارتباطات به اپراتورهای ارتباطی برای ارتقاء تکنولوژی و ایجاد سایت جدید ابلاغ شده است که باید در اسرع وقت با رفع مشکلات، اجرایی شود.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان ادامه داد: با توجه به سیاست های دولت جدید در بحث کاهش شکاف دیجیتالی بین مناطق محروم و روستایی و توسعه شبکه ملی اطلاعات تا دورافتاده ترین نقاط کشور باید اهتمام جدی در این حوزه داشته باشیم.

جلیلی نژاد با تاکید بر اهمیت توسعه اینترنت روستاها با توجه به وابستگی ابعاد مختلف زندگی مردم به اینترنت افزود: طبق برنامه ششم توسعه وزارت ارتباطات موظف به تامین زیرساخت های ارتباطی چهار خدمت اصلی آموزش، کشاورزی، سلامت و خدمات بانکی است که در این راستا توسعه اینترنت مابقی روستاها برای اتصال کامل به شبکه ملی اطلاعات ضروری است.

رئیس شورای راهبردی مدیران حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات استان تصریح کرد: تامین مسیر پشتیبان برای تمام ارتباطاتی که از طریق فیبر نوری برقرار شده است بسیار ضروری و یکی از اولویت های مهم که در بحث تحقق پدافند غیرعامل باید در اسرع وقت اجرایی شود مسیر پشتیبان فیبر نوری شهرستان تکاب است.

وی عنوان کرد: مشکل این مسیر باید با تعامل مخابرات منطقه آذربایجان غربی و مدیریت ارتباطات زیرساخت استان باید در اسرع وقت رفع شود.

در ادامه جلسه مدیران و نمایندگان اپراتورها و دستگاه های حوزه فاوای استان به ارائه گزارش پرداخته و موارد مطروحه بررسی و تصمیمات لازم اتخاذ شد.

کد خبرنگار: 983126

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا