اخبار
کد خبر : 13991 ۱۴۰۰/۰۷/۲۶   ۱۸:۱۰:۰۱

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان:
نانوایی‌های آذربایجان‌غربی بیش از 19 میلیارد ریال جریمه شدند

 

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی گفت: بیش از 19 میلیارد و 500 میلیون ریال پرونده تخلف در نانوایی‌های این استان تشکیل و جهت رسیدگی و صدور حکم نهایی به مراجع ذی‌صلاح ارجاع شد.

به گزارش نای قلم، غلامرضا بابایی در گفتگوی اختصاصی اظهار کرد: در شش ماهه نخست سال جاری 16 هزار و 53 مورد بازرسی از واحدهای پخت نان در استان انجام و یک هزار و 858 فقره پرونده تخلف صنفی تشکیل شد.

وی افزود: هم اکنون در استان چهار هزار و 842 واحد نانوایی مشغول فعالیت هستند که آرد مورد نیاز این واحدها به 2 روش یارانه ای یک و یارانه ای 2 تأمین و توزیع می‌شود و سرانه آرد مصرفی حسب نیاز مناطق مختلف در استان متفاوت است.

بابایی اضافه کرد: سهمیه آرد نانوایان در استان متناسب با پراکندگی واحدهای پخت نان و سرانه تعیین شده تأمین می‌شود و بطور میانگین سرانه آرد مصرفی استان ماهانه برای هر نفر تقریباً 9.5 کیلوگرم در ماه است و تخصیص آرد شهرستان ها و بخش های روستایی استان نیز متناسب با آمار جمعیت آن شهرستان و یا بخش تأمین و بین نانوایان مستقر و فعال توزیع می شود.

وی خاطرنشان کرد: نانوایان باید مطابق قانون نظام صنفی آرد دریافتی را در همان شهرستان و یا بخش پخت و توزیع کنند و این واحدها حق فروش آرد را ندارند و ملزم به پخت سهمیه تحویلی هستند و باید در زمان مشخص شده از سوی اتحادیه های نانوایی اقدام به پخت و در زمان مقرر به کار خود پایان دهند.

رییس سازمان صمت استان تصریح کرد: افزایش قیمت نان در استان در جلسه کارگروه گندم، آرد و نان استان که متشکل از ادارات و اتحادیه های استانی به ریاست معاون استاندار مصوب و جهت اجرا به اتحادیه های نانوایان و جهت نظارت بر رعایت قیمت های مصوب به معاونت نظارت و بازرسی سازمان صمت ابلاغ می شود.

بابایی اضافه کرد: همچنین در جلسه کارگروه گندم، آرد و نان که در محل استانداری آذربایجان غربی تشکیل شد، مصوب شد برای ترمیم سهمیه آرد مورد نیاز شهرستان ها 500 تن آرد ترمیمی با در خواست و تأیید فرمانداران در اختیار شهرستان ها قرار گیرد.

بابایی تأکید کرد: هم وطنان در صورت مشاهده هرگونه تخلف صنفی از سوی واحدهای صنفی و غیرصنفی را از طریق سامانه شبانه روزی 124 و یا با مراجعه حضوری به واحد ستاد خبری سازمان در ارومیه و ادارات صمت شهرستان های با ما در میان بگذارند تا در اسرع وقت مورد بررسی و رسیدگی قرار گیرد تا حقی از کسی ضایع نشود.

کد خبرنگار: 983125

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا