اخبار
کد خبر : 1399 ۱۳۹۴/۱۰/۱۵   

استفاده از سمن ها برای مقابله با بحران‌ها

مدیر کل امور اجتماعی استانداری آذربایجان غربی گفت: ظرفیت سمن ها (سازمان‌های مردم‌نهاد) برای مقابله با بحران‌ها و کاهش تبعات آن باید مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش نای قلم، هوشنگ عطاپور امروز در جلسه هماهنگی بین دستگاه های اجرایی برای مقابله با بحران های طبیعی، اظهار کرد: باید از ظرفیت‌های نهفته در بین سازمان‌‌های مردم‌نهاد برای مقابله با بحران‌های طبیعی استفاده حداکثری به عمل آید.

وی به پدیده زیست محیطی النینو و نقش سازمان های مردم نهاد در کاهش آثار و تبعات این پدیده اشاره کرد و افزود: این سمن ها می توانند با همکاری دستگاه های اداری و آموزش و آگاه سازی مردم نقش مهمی در کاهش آثار زیانبار ایفا کنند.

عطاپور بر تشکیل کمیته ای با مشارکت هلال احمر، دانشگاه علوم پزشکی، اداره راه و شهرسازی و فرمانداری ها تاکید کرد و گفت: با تشکیل این کمیته دستگاه های اجرایی عضو در مواقع ضروري آمادگي امدادرساني خواهند داشت و می توانند با به كارگيری تجهيزات و امكانات موجود نيازهاي مردم را در مواقع وقوع بحران تأمين و مشكلات احتمالي را رفع کنند.

مدیر کل اموراجتماعی استانداری آذربایجان غربی همچنین بر تشکیل تیم تخصصی با تجهیزات تخصصی تاکید کرد.

وی با بیان اینکه به لحاظ سخت افزاری و نرم افزاری مشکلی وجود ندارد، تصریح کرد: تبادل اطلاعات مابین خانه های بهداشت و فرمانداران می تواند در نقل و انتقال مادران مادران باردار در شرایط بحرانی مثمر ثمر باشد.

عطاپور تصریح کرد: فرمانداران از آمادگی کامل برای اسکان مادران باردار در مهمان خانه ها و مهمان سراها در شرایط بحرانی برخوردارند.

وی اضافه کرد: ورود به موقع و به جا توسط دکتر آقازاده و دانشگاه علوم پزشکی استان به موضوعی که اگر خوب مدیریت نمی شد موجب مشکلات اجتماعی و حتی سیاسی و امنیتی در استان می شد، جای تقدیر و تشکر دارد .

عطاپور افزود: عملیات نجات جان مادران باردار در استان نمود بارز یک کار تیمی ارزشمند بود.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا