Warning: mysql_pconnect(): MySQL server has gone away in C:\inetpub\vhosts\nayeghalam.ir\Arshive.nayeghalam.ir\conf\confing.php on line 9
 

اخبار
کد خبر : 1398 ۱۳۹۴/۱۰/۱۴   

تیم های ویژه در شهرستان های آذربایجان غربی تشکیل شود

رئیس مرکز بهداشت ارومیه متذکر شد: کمبود خودروهای شاسی بلند در حوزه روستایی

حکایت مناطق دورافتاده و صعب العبور در شهرستان ارومیه روایت محرومیت است، روایت مادران بارداری که همزمان با شروع بارش برف از تولد فرزندشان می هراسند، از لحظه ای که در میان این مسیرهای صعب العبور زمان آمدن کودکشان بعد از ماه ها فرا می رسد و باید برای خبر کردن تیم های اورژانس و امداد به هر دری بزنند.

به گزارش نای قلم، مردمان نجیب و صبور این مناطق دورافتاده دیگر به این زندگی خو گرفته اند، شرایط سخت از آنها مردمانی سخت کوش ساخته است، هرچند تصور زندگی در چنین روستاهایی برای بسیاری از شهرنشینانی که در زندگی لوکس شهری و تجمل‌گرایی غرق‌شده‌اند، مقدور نیست اما گویا این همه سختی و مرارت آنها را از پا نمی اندازد تا نسل به نسل به زندگی خود در این مناطق ادامه دهند.

به هر روی به نظر می رسد به رغم تلاش های صورت گرفته توسط تیم های هلال احمر و بهداشت و درمان برای خدمات رسانی به مردم، رفع محرومیت در این منطقه نیازمند چاره اندیشی جدی و همکاری خود مردم برای تسهیل در ارائه خدمات است، موضوعی در گرو فرهنگ سازی، آموزش و همچنین ایجاد زیرساخت های مناسب در منطقه است.

در راستای هم اندیشی و تبادل نظر مدیران عرصه سلامت استان در خصوص نجات جان مادران باردار در این مناطق  دورافتاده روستایی امروز جلسه ای در محل سالن جلسات دفتر ریاست دانشگاه برگزار شد.

مدیرعامل هلال احمر آذربایجان غربی در این نشست بر تشکیل تیم های ویژه در شهرستان های آذربایجان غربی تاکید کرد.

یحیی سیدزکریایی تصریح کرد: تشکیل تیم های ویژه و کار آزموده با همکاری هلال احمر دانشگاه علوم پزشکی سپاه و استانداری و به منظور پاسخگویی مناسب در شرایط بحرانی،  اضطراری و ارائه خدمات امدادی در سطح شهرستان ها ضروری است.

وی با بیان اینکه هلال احمر بر اساس اصول خود همواره یار و یاور بخش سلامت جامعه بوده، تصریح کرد: تمام پایگاه‌های بین جاده‌ای هلال‌احمر در آماده‌باش به سر  می‌برند.

سیدزکریایی آماده باش هلی کوپتر، ماشین‌آلات امدادرسانی و تمام افراد و امکاناتی که می‌تواند به نوعی در عملیات امدادرسانی مفید باشد را به‌عنوان دیگر اقدامات جمعیت هلال احمر استان نام برد.

مدیرعامل هلال احمر آذربایجان غربی با اظهار امیدواری نسبت به توسعه همکاری‌های بین بخشی میان جمعیت هلال احمر و سایر نهادها عنوان کرد: هلال احمر ظرفیت‌های بالقوه بسیاری دارد که می‌تواند خدمات بیشتر و بهتری را به مردم ارائه دهد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: 400 کامیون که جهت ورود به کشورمان در مرز ترکیه در صف های طولانی به انتظار ایستاده بودند گرفتار برف و کولاک و سرمای سخت شدند که با هماهنگی دانشگاه علوم پزشکی، فرمانداری، شورای هماهنگی  بحران شهرستان، هلال احمر و تیمی متشکل از پزشک و فوریت های پزشکی و یک دستگاه خودروی آمبولانس به یاری در راه ماندگان شتافتند.

به گفته سیدزکریایی در این عملیات برون مرزی  اقلام زیستی و امدادی شامل انواع کنسرو، خرما، بطری آب معدنی، بیسکویت در بین رانندگان کامیون ها توزیع شد.

کمبود خودروهای شاسی بلند در حوزه روستایی

رئیس مرکز بهداشت ارومیه گفت: حوزه های روستایی با کمبود خودروهای شاسی بلند مواجه هستند.

علی صدقیانی فر بر نبود مدیریت واحد در شهرستان ها برای هماهنگی های بیشتر و مدیریت واحد در اکیپ های فوریت های پزشکی، آمبولانس های 115 و مراکز بهداشتی درمانی روستایی اشاره و بر تجهیز کامل پرسنل، راه اندازی حامله سرا و زائوسرا در شهرستان ها و  بکارگیری رزیدنت های بالای دو سال در تسهیلات زایمانی تاکید کرد.

وی افزود: از زمان بارش برف در ارومیه تا امروز 718 مورد زایمان در روستاهای شهرستان ارومیه صورت گرفته که 250 مورد در روستاهای صعب العبور بوده و فقط 34 مورد نیاز به مداخله نیروهای امدادی به دلیل عدم توجه به توصیه های تیم مراکز بهداشتی درمانی روستایی داشتند.

صدقیانی فر اضافه کرد: تعداد 34 زن باردار با مداخله نیروهای امدادی به تسهیلات زایمانی یا بیمارستان کوثر منتقل شدند.

به گفته وی غیر از زنان باردار چند مورد بیمار هم به سایر بیمارستان منتقل شدند.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا