اخبار
کد خبر : 13975 ۱۴۰۰/۰۷/۲۴   ۲۲:۴۴:۵۹

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان متذکر شد؛
افزایش مراجعان به درمانگاه‌های 16 ساعته در آذربایجان غربی

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی گفت: تعداد مراجعان به درمانگاه‌های 16 ساعته در دو هفته اخیر در حال افزایش است و این خود یک زنگ خطر برای افزایش تعداد بستری‌ها در بیمارستان‌ها و ورود مجدد شهرستان‌ها به وضعیت قرمز است.

به گزارش نای قلم، جواد آقازاده در گفتگوی اختصاصی اظهار کرد: تعداد بیماران بدحال و بستری در بخش ICU تقریبا ثابت است.

وی افزود: آذربایجان غربی با وجود اینکه هفته گذشته در آستانه خروج از وضعیت قرمز بود و به جز دو شهرستان مهاباد و سردشت که در وضعیت قرمز بودند در هفته جاری با وجود نارنجی شدن وضعیت مهاباد سه شهرستان دیگر شامل اشنویه، بوکان و پیرانشهر وارد وضعیت قرمز شدند و چهار شهرستان جنوبی استان و دو استان مجاور کردستان و کرمانشاه دارای وضعیت قرمز هستند.

آقازاده تصریح کرد: شهرستان‌های ماکو، خوی، سلماس، نقده، میاندوآب، شاهین دژ و مهاباد در وضعیت نارنجی و پنج شهرستان پلدشت، چالدران ، شوط، چایپاره و تکاب در وضعیت زرد هستند.

وی با اشاره به ترددهای زیاد بین شهرستان‌ها و استان‌ها و حضور کارگران فصلی در آذربایجان غربی متذکر شد: با وجود افزایش تعداد شهرستان‌ها با وضعیت نارنجی و زرد در صورت عدم رعایت پروتک‌های بهداشتی چون استفاده از ماسک و فاصله گذاری اجتماعی با وجود دریافت هر دو دز واکسن احتمال افزایش تعداد مبتلایان وجود دارد.

آقازاده در خصوص واکسیناسیون نیز گفت که آذربایجان غربی همگام با سراسر کشور پیش می رود و تا امروز 2 میلیون و 758 هزار و 263 دز واکسن تزریق شده که یک میلیون و 937 هزار دز اول و 821 هزار دز دوم است. .

به گفته وی، زمانی ایمنی کامل به وجود می آید که 80 درصد جمعیت هر دو دز را دریافت کنند یعنی از سه میلیون و 400 هزار نفر جمعیت استان باید 2 میلیون و 600 هزار نفر هر دو دز واکسن را دریافت کنند در حالی که تعداد دوز دوم تزریق شده 700 هزار کمتر از دز اول است.

آقازاده با درخواست از عموم مردم جهت دریافت دز دوم با مراجعه به مراکز واکسیناسیون و خانه های بهداشتی گفت: در راستای رساندن دز دوم به سطح ایمنی در حال حاضر در روستاها واکسیناسیون به صورت خانه به خانه انجام می شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان در مورد دانش آموزان 12 تا 17 سال گفت که 52.3 درصد از دانش آموزان دز اول و 1.2 درصد دز دوم را دریافت کرده اند و از اولیای دانش‌آموزان خواست برای مراجعه به 39 پایگاه واکسیناسیون آموزش و پرورش و سایر پایگاه‌ها با فرزندان خود واکسن خود را دریافت کنند.

کد خبرنگار: 983125

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا