اخبار
کد خبر : 13943 ۱۴۰۰/۰۷/۲۰   ۱۲:۲۷:۵۵

به دلیل کرونا؛
برگزاری جشنواره صنعت چاپ آذربایجان غربی به تعویق افتاد

 

رئیس اتحادیه چاپخانه‌داران و کانون‌های تبلیغاتی آذربایجان‌غربی گفت: برگزاری جشنواره صنعت چاپ استان به دلیل شرایط کرونایی به تعویق افتاد.

به گزارش نای قلم، مجید محبی در گفتگویی اظهار کرد: به دلیل شرایط کرونایی امسال در سه شهر استان به صورت جداگانه این جشنواره اجرا می شود و به دلیل شرایط کرونایی خانواده‌ها حضور نخواهد داشت.

وی افزود: صنعت چاپ، صنعتی برای اشاعه فرهنگ است و رونق این صنعت صورت نمی‌گیرد مگر اینکه همپای سایر پیشرفت‌ها رشد آن تسریع شود و وارد عرصه رقابت شویم تا بتوانیم سهم چاپ را در رونق اقتصادی ایران افزایش دهیم.

 رئیس اتحادیه چاپخانه‌داران و کانون‌های تبلیغاتی استان اضافه کرد: امسال دهمین دوره از جشنواره صنعت چاپ همزمان با هفته وحدت در استان آذربایجان‌غربی برگزار می‌شود.

 محبی، تجلیل از چهار نفر  پیشکسوت در حوزه چاپ و راهنمایی در مورد سرمایه‌گذاری درست در این صنعت را از جمله محورهای برگزاری این جشنواره عنوان کرد.

 این مسئول ادامه داد: متاسفانه چاپ سنتی و افست منسوخ شده و جاپخانه‌های افست سطح استان با 30 درصد ظرفیت مشغول به فعالیت هستند و کم کم از حوزه فعالیت خارج می شود که در این راستا باید اطلاع‌رسانی دقیق و به‌موقع به سرمایه‌گذاران انجام گیرد.

 رئیس اتحادیه چاپخانه‌داران و کانون‌های تبلیغاتی استان ادامه داد:  چاپخانه‌هایی که بر روی بسته‌بندی فعالیت می‌کنند وضعیت خوبی دارند، ولی چاپخانه‌های که روی نشر و کارهای اداره‌ مشغول به فعالیت هستند، اوضاع چندان خوبی ندارند.

 وی بیان کرد: در سطح استان 60 واحد چاپخانه در حال صدور پروانه، 486 مجوز ارشادی و 320 واحد چاپخانه پروانه فعالیت دارند.

کد خبرنگار:983125

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا