اخبار
کد خبر : 13937 ۱۴۰۰/۰۷/۱۹   ۲۲:۱۳:۲۳

اخبار ورزشی آذربایجان غربی؛
آذربایجان غربی در فصل جدید لیگ برتر فوتبال سهمیه داوری دارد

 

رییس کمیته داوران هیات فوتبال آذربایجان‌غربی گفت: سعاد وفاپیشه با موفقیت در آزمون پیش فصل، در فصل جاری لیگ برتر فوتبال قضاوت خواهدکرد.

به گزارش نای قلم، رامین امید باراندوزی در این خصوص اظهار کرد: برای قضاوت در فصل جاری لیگ برتر فوتبال ۱۱۰ داور از سراسر کشور از جمله یک داور و ۲ کمک داور از استان آذربایجان غربی انتخاب و در کلاس پیش فصل داوران لیگ برتر ۱۴۰۰—۱۴۰۱ حضور یافتند.

وی اضافه کرد: سعاد وفاپیشه به عنوان داور و رامین بابایی و حمیدرضا کنعانی به عنوان کمک داور در تست های پیش فصل حضور داشتند.

رییس کمیته داوران هیات فوتبال آذربایجان‌غربی افزود: بعد از تست آزمون بدنی، سعاد وفاپیشه به عنوان داور نمره قبولی کسب و در لیگ برتر قضاوت خواهدکرد ولی متاسفانه ۲ کمک داور استان نتوانستند امتیازهای ورودی را در تست بدنی کسب کنند و باید تا نیم فصل نخست و تست مجدد صبر کنند.

باراندوزی گفت: امسال بدلیل شرایط رقم خورده تعداد داورها با کاهش مواجه شده به طوری که بیش از ۷۰ داور و کمک داور از لیست خط خورده اند.

سعاد وفاپیشه فصل گذشته نیز در لیگ برتر قضاوت کرد که بازی پرحاشیه سپاهان و ماشین سازی با گرفتن ۵ پنالتی و ثبت یک رکورد خاص از کارشناسان داوری نمره قبولی گرفت.

سال گذشته استان آذربایجان غربی پنج سهمیه داوری در لیست داشت که با کاهش ۷۰ نفر از داوران، محمدباقر پورباقر و احمد کاظملو از لیست خط خوردند.

* ووشوکار ارومیه‌ای ۲ مدال مسابقه سنتی آسیا را کسب کرد

رییس هیات ووشو ارومیه گفت: در مسابقات سنتی آسیا، ووشوکار اهل این شهرستان، ۲ مدال رنگارنگ را از آن خود کرد.

سعید موسوی در گفت و گو با ایرنا افزود: میرمهدی انامقی، ووشوکار ارومیه‌ای موفق شد در اولین دوره این مسابقات یک مدال طلا و یک مدال نقره کسب کند.

وی اضافه کرد: این ووشوکار ارومیه‌ای در بخش سلاحهای نرم، ۲ سلاحه دی تانگ دائو مدال طلا و در بخش دی تانگ چوان نیز مدال نقره را از آن خود کرد.

رییس هیات ووشو ارومیه بیان کرد: در این رقابت‌ها ۲۵۲ ووشوکار از ۲۱ کشور آسیایی حضور داشتند که مسابقات را به صورت مجازی برگزار کردند.

تیم ملی ووشو کشورمان در اولین دوره رقابت‌های ووشو سنتی آسیا موفق به کسب ۲ طلا، ۵ نقره و ۶ برنز شد که ۲ مدال آن توسط ووشوکار ارومیه‌ای به دست آمد.

امیرمهدی انامقی در بخش سلاحهای نرم، ۲ سلاحه دی تانگ دائو و ریحانه نریمانی در بخش تک سلاح پودائو مدال طلا، فاطمه عابدیان در نن‌ دائو، معصومه کهدویی در تایچی جین، دانیال عباسی در پودائو، امیرمهدی انامقی در دی تانگ چوان و فاطمه عابدیان در نن چوان مدال نقره و فرم گروهی بانوان تایچی چوان، محمدحسین فرشباف در تایچی جین، معصومه کهدویی در تایچی چوان، محمدحسین فرشباف در تایچی چوان، دانیال عباسی در شوان یوئه و  ریحانه نریمانی در چانگ چوان مدال برنز برای ایران به ارمغان آوردند.

* نماینده نقده به دور دوم هندبال نوجوانان کشور صعود کرد

دبیر هیات هندبال آذربایجان‌غربی گفت: با مسجل شدن تخلف نماینده طبس، تیم هندبال پیشگامان سولدوز نقده به دور دوم هندبال قهرمانی نوجوانان منطقه شمال کشور صعودکرد.

جعفر فلاحت در گفت و گو با ایرنا افزود: مرحله مقدماتی مسابقات هندبال قهرمانی نوجوانان کشور در منطقه شمال به پایان رسید و تیم پیشگامان سولدوز نقده به جمع هشت تیم برتر صعود کرد.

وی اضافه کرد: در این رقابت ها که در مشهد در حال برگزاری است تیم "پیشگامان سولدوز نقده" ابتدا ۲۱ بر ۲۶ مقابل "تربت جام" شکست خورد و در دومین بازی "ناحیه یک سنندج" ۲۷ بر ۲۴ را شکست داد و در سومین مسابقه علی‌رغم شکست ۴۰ بر ۱۹ مقابل "زغالسنگ طبس"، بدلیل استفاده این تیم از بازیکن غیرمجاز و کنار گذاشته شدن طبسی‌ها راهی هشت تیم برتر شد.

دبیر هیات هندبال آذربایجان‌غربی ادامه داد: تیم "هیات هندبال بوکان" دیگر نماینده استان هم با ۲ باخت ۲۱ بر ۳۱ مقابل "سیمان سبزوار" و ۳۵ بر ۳۶ برابر "درگزین همدان" و برد ۳۴ بر ۲۶ برابر "اطلس گلستان" از راه یابی به دور دوم بازماند.

فلاحت گفت: تیم "پیشگامان سولدوز نقده" عصر امروز در دور دوم مسابقات، با تیم "سیمان سبزوار" پیکار خواهد کرد.

مسابقات هندبال قهرمانی نوجوانان منطقه شمال کشور با حضور ۲۰ تیم در مشهد در حال برگزاری است.

کد خبرنگار: 983126

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا