اخبار
کد خبر : 13936 ۱۴۰۰/۰۷/۱۹   ۲۲:۰۵:۴۶

اخبار انتظامی آذربایجان غربی؛
بیش از ۱۱۶ میلیارد ریال کالای قاچاق در سردشت کشف شد

 

فرمانده انتظامی سردشت گفت: در نیمه نخست امسال، ۱۱۶ میلیارد و ۷۵۹ میلیون ریال انواع کالا که به صورت قاچاق وارد کشور می شد، کشف و ضبط شد.

به گزارش نای قلم، سرهنگ موسی بهاری در گفتگویی اظهار داشت: کالاهایی که از مبادی ورودی این شهرستان قاچاق شده، بیشتر لوازم یدکی خودرو، لوازم خانگی، انواع پارچه و پوشاک، دارو، تنباکو و لوازم صوتی و تصویری است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۹۸ درصد افزایش نشان دهد.

وی اضافه کرد: این شهرستان در حوزه پیشگیری که یکی از ماموریت های مهم پلیس است جزو شهرستان های موفق در آذربایجان غربی محسوب می شود و بیشترین کاهش در بین سایر شهرستان های استان را نیز در این حوزه به خود اختصاص داده است.

بهاری بیان کرد: در این شهرستان امسال ۱۲ درصد در انواع سرقت ها کاهش داشته و کشف سرقت نیز ۹۷ درصد افزایش یافته است.

وی همچنین در خصوص مواد مخدر سنتی و صنعتی گفت: در این شهرستان کشفیات مواد مخدر نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۴ درصد افزایش داشته و کشفیات مواد مخدر صنعتی شامل مواد شیمیایی و پیش سازهای مواد مخدر نیز ۱۴۷ درصد افزایش داشته است.

فرمانده انتظامی سردشت گفت: در حوزه سایبری امسال ۵۲ فقره جرم صورت گرفته است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲ درصد افزایش داشته و کشفیات این نوع جرایم نیز ۷۰ درصد افزایش داشته است.

بهاری اظهار کرد: امسال در تصادفات فوتی ۱۳۳ درصد و در تعداد فوتی ها  ۱۱۴ درصد افزایش و در تصادفات جرحی یک درصد و تعداد مجروحان نیز سه درصد کاهش صورت گرفته است.

وی افزود: جرایم اجتماعی نیز در این شهرستان نسبت به مدت مشابه سال گذشته  ۱۲ درصد کاهش یافته و دستگیر شدگان این جرایم نیز ۴۵ درصد افزایش داشته است.

فرمانده انتظامی سردشت گفت: در این شهرستان امسال دستگیری قاچاقچیان مواد مخدر ۷۷ درصد ، دستگیر شدگان افراد شرور ۱۰۰ درصد و دستگیر شدگان سارقان نیز ۵۷ درصد افزایش داشته است.

=

۲۰ کیلوگرم مواد مخدر در میاندوآب کشف شد

فرمانده انتظامی میاندوآب‌ گفت: ماموران انتظامی این شهرستان با محوریت پاکسازی نقاط آلوده و جمع‌آوری معتادان پرخطر موفق به کشف و ضبط بیش از ۲۰ کیلوگرم مواد مخدر شدند.

به گزارش نای قلم، سرهنگ فخرالدین رستم‌پور در گفتگویی اظهار داشت: در راستای ارتقای امنیت اجتماعی و جلب رضایت عمومی مردم، ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر در ۴۸ ساعت گذشته در ۲ فقره عملیات موفق شدند ۶ نفر معتاد متجاهر و پرخطر را جمع‌آوری و تحویل کمپ‌های ترک اعتیاد این شهرستان دهند.

وی افزود: همچنین پنج توزیع کننده و خرده فروش مواد مخدر شناسایی و دستگیر شده اند.

فرمانده انتظامی میاندوآب‌ ادامه داد: همچنین در بازرسی از محل اختفای سوداگران مرگ، ۲۰ کیلوگرم مواد مخدر از نوع تریاک کشف و یک دستگاه خودرو سواری پژو ۴۰۵ و یک دستگاه موتورسیکلت توقیف شد.

وی با بیان اینکه متهمان پس از تشکیل پرونده مقدماتی تحویل مقام قضایی شدند، افزود: در ۶ ماه نخست سال جاری ۳۷۰ کیلوگرم مواد مخدر توسط انتظامی میاندوآب کشف و ۱۷۸ نفر توزیع کننده دستگیر و به مراجع قضایی معرفی شدند.

رستم پور بیان کرد: این مقدار مواد مخدر مکشوفه نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴۴ درصد افزایش داشته است.

کد خبرنگار: 983126

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا