اخبار
کد خبر : 1393 ۱۳۹۴/۱۰/۱۵   

نجات 55 زن باردار در مناطق صعب العبور

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی گفت: تعداد 55 زن باردار به دنبال بارش های اخیر برف در مناطق صعب العبور آذربایجان غربی نجات یافتند.

به گزارش نای قلم، جواد آقازاده در گفت و گویی اظهار کرد: نجات زنان باردار با تلاش همکاران و نیز همکاری و مشارکت سایر سازمان ها از جمله راه و شهرسازی، نیروهای نظامی و انتظامی، هلال احمر، ستاد بحران استانداری و فرمانداران انجام گرفت که حتی در یک مورد با هلی کوپتر سپاه این اقدام ارزشمند به انجام رسید.

وی افزود: از این تعداد سه مورد درآمبولانس زایمان کرده و 26 مورد به جهت زایمان واژینال، انجام سزارین، کنترل پره اکلامپسی و ختم بارداری به بیمارستان منتقل شده اند.

 آقازاده با بیان اینکه مادران باردار تحت پوشش مراکز بهداشتی و درمانی و خانه های بهداشت بوده و زمان زایمان آن ها مشخص هست، گفت:  در حال انجام تمهیدات لازم برای اسکان مادران باردار پرخطر در مناطق دارای دسترسی به مراکز درمانی در سطح استان هستیم که بی شک نقش فرمانداران در این زمینه بسیار مهم است .

وی در ادامه اضافه کرد: به مادران باردار و خانواده هایی که در روستاها و مناطق صعب العبور هستند، تاکید می کنیم که به نکات و توصیه های ارائه شده توسط همکاران و تیم های بهداشتی درمانی اعزامی برای پیشگیری از خطرات احتمالی توجه جدی کنند.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا