اخبار
کد خبر : 13915 ۱۴۰۰/۰۷/۱۷   ۲۳:۲۳:۴۹

اخبار ورزشی آذربایجان غربی؛
طرح استعدادیابی فوتبال در آذربایجان‌غربی برگزار شد

 

طرح استعدادیابی بازیکنان پایه رده سنی زیر ۱۹ سال آذربایجان‌غربی با هدف معرفی به تیم ملی فوتبال ایران به میزبانی مهاباد برگزار شد.

رییس اداره ورزش و جوانان مهاباد اظهار داشت: طرح استعدادیابی تیم ملی فوتبال زیر ١٩ سال استان از طرف فدراسیون فوتبال برای شناسایی استعدادهای برتر در زمینه فوتبال در ورزشگاه آزادی مهاباد در حال برگزاری است.

قرنی مصطفی پور افزود: طرح استعدادیابی در استان بە همت هیات‌های فوتبال، مربیان، باشگاەها و آکادمی‌ها دارای مجوز شروع شدە و مرحله نهایی این انتخابی توسط پنج نفر از استعدادیابان استان آذربایجان غربی جهت حضور در اردوی منطقەای تیم ملی فوتبال کشور معرفی خواهند شد.

وی اضافه کرد: این طرح با حضور ۵۶ نفر از بازیکنان زیر ١٩ سال سراسر استان در قالب چهار تیم فوتبالی برگزار می‌شود کە در نهایت ١۵ نفر از آنان جهت حضور در اردوی منطقەای تیم ملی فوتبال کشور معرفی خواهند شد.

وی اظهار داشت: این طرح بر اساس استعدادیابی TISCO برگزار خواهد شد کە مرکب از چهار واژە تکنیک، هوش فوتبالی، سرعت و ارتباط می‌باشد.

به گزارش ایرنا، مصطفی پور با اشاره به اینکه با توجە بە موفقیت‌های شهرستان مهاباد در امر میزبانی مسابقات فوتبالی، این برنامە کە به نحوی انتخابی مقدماتی تیم ملی فوتبال زیر ١٩سال کشور است، در مهاباد برگزار می‌شود، بیان کرد: سهمیە شهرستان‌های استان جهت شرکت در برنامە استعدادیابی فدارسیون فوتبال بین ۲ تا هشت نفر بودە و شهرستان مهاباد از حداکثر ظرفیت معرفی بازیکنان بە این طرح استفادە کردە است.

*اجرای طرح تشدید بازرسی از باشگاه های ورزشی

رییس اداره ورزش و جوانان ارومیه گفت: بازرسان این نهاد در زمان اجرای طرح تشدید بازرسی از باشگاه های ورزشی از ۳۷۲ مکان ورزشی به دلیل وضعیت قرمز کرونایی بازدید کردند.

منوچهر قهرمانی افزود: در این طرح، پنج تیم بازرسی طی صبح و عصر از باشگاه‌های مختلف شهر بازدید کردند.

وی اضافه کرد: بعد از بازرسی‌ها، به ۴۲ باشگاه متخلف اخطار تعطیلی صادر و از همه باشگاه‌ها تعهدات لازم جهت رعایت مصوبات ستاد مقابله با کرونا اخذ شد.

رییس اداره ورزش و جوانان ارومیه اظهار کرد: از امروز، شنبه و با قرار گرفتن ارومیه در شرایط نارنجی، فعالیت گروه یک و ۲ در رشته‌های ورزشی اعلامی با رعایت دستورالعمل‌ها، فاصله اجتماعی و ضدعفونی مجاز است.

ارومیه از امروز، شنبه بعد از ۱۱ هفته از وضعیت قرمز کرونایی خارج شد و در این شرایط بازگشایی باشگاه‌های ورزشی ممنوع و تنها امکان فعالیت ورزش‌های در هوای باز با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی مجاز بود.

*آذرباتری با ۵ بازی تدارکاتی دیگر وارد لیگ برتر والیبال می‌شود

سرپرست تیم والیبال آذرباتری ارومیه گفت: این تیم، پنج بازی تدارکاتی با تیم‌های شهرداری ارومیه و زرسان تبریز برگزار و خود را برای آغاز لیگ برتر آماده می‌کند.

سالار پاسبانی افزود:  طبق هماهنگی و برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، تیم‌های همشهری آذرباتری و شهرداری ارومیه در سه دیدار تدارکاتی به مصاف هم می‌روند.

وی اضافه کرد: هر سه بازی تدارکاتی در سالن ۶ هزار نفری غدیر و در روزهای سه‌شنبه بیستم، چهارشنبه بیست و یکم و سه‌شنبه بیست و هفتم مهرماه و در ساعت ۱۷ برگزار خواهد شد.

سرپرست تیم آذرباتری ادامه داد: ۲ دیدار تدارکاتی دیگر نیز برای تیم آذرباتری پیش بینی شده که این تیم به ترتیب در روزهای ۲۳ و ۲۵ مهرماه به مصاف تیم زرسان تبریز خواهد رفت.

به گزارش ایرنا، پاسبانی گفت: تیم آذرباتری هفته گذشته ۴ بازی تدارکاتی در گنبد و تهران انجام داد که در تورنمنت چهارجانبه گنبد مقابل شهرداری این شهر به برتری دست یافت و در دیدار مقابل پاس گرگان و هورسان رامسر شکست خورد و سپس در تهران و در دیداری دوستانه مقابل پیکان تهران مغلوب شد.

کد خبرنگار: 983126

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا