اخبار
کد خبر : 13904 ۱۴۰۰/۰۷/۱۷   ۱۸:۱۰:۳۵

استاندار خبر داد
 34.5 درصد از جمعیت آذربایجان غربی دز دوم را دریافت کردند

 

استاندار آذربایجان غربی گفت: تا به امروز تزریق دو میلیون و 339 هزار و 338 دُز واکسن تزریق شده که پوشش بالای 18 سال 72 درصد و نوبت دوم 34.5 درصد، پوشش زیر هیجده سال یعنی 12 تا 18 سال 36.3 درصد و دُز دوم آن هفت درصد بوده است.

به گزارش نای قلم، محمدمهدی شهریاری امروز در ارتباط ویدیو کنفرانسی با ستاد ملی مقابله با کرونا به ریاست رییس جمهور اظهار کرد: آذربایجان غربی با 967 کیلومتر مرز، همسایگی با سه کشور، داشتن 9 گمرک، شش پایانه مرزی، سه فرودگاه و شهر بمباران شده سردشت اکنون از نظر رنگبندی کرونایی با دو شهرستان قرمز (شردشت و مهاباد)، سه شهرستان زرد و 12 شهرستان نارنجی از موج پنجم کرونا عبور کرده است.

وی با بیان اینکه استان های شمال غرب کشور تقریبا دو ماه دیرتر از جنوب شرقی و مرکز کشور درگیر موج جدید بیماری کرونا شدند، افزود: علیرغم افزایش بستری ها در این موج که نزدیک به دو هزار و 300 نفر بود خوشبختانه فوتی ها کاهش قابل ملاحظه ای داشت.

استاندار آذربایجان غربی ادامه داد: خوشبختانه از 10 هفته گذشته کاهش بیماران بستری شده را داریم که الان نسبت به دو هفته گذشته 600 نفر کاهش داشته و کاهش مراجعه کنندگان سرپایی نیز نشانه دیگری از گذشتن از پیک پنجم کروناست.

شهریاری با اشاره به اینکه آذربایجان غربی همواره از سوی دو جریان موج های داخل و خارج از کشور تحت تاثیر قرار می گیرد و این امر هوشیاری ما را افزایش می دهد، گفت: خوشبختانه تاکنون با نظارت هایی که بوده از جمله استقرار کمیته واکنش سریع وزارت بهداشت در چند هفته گذشته نمونه هایی از نوع لاندا و مو را نداشته ایم. البته این کمیته ضرورت استقرار مراکز قرنطینه در ورودی های استان برای شرایط خاص را داشتند که در این خصوص نیاز به اعتبار خاصی است.

استاندار آذربایجان غربی ترددهای مرزی غیرمسافری از جمله تردد روزانه 1500 تریلر از مرزها، حضور پناهجویان افغانی، پاکستانی و بنگلادشی در مرزهای شمال غربی و حضور کارگران فصلی برای برداشت محصولات باغی و چغندرقند را از جمله عواملی دانست که استان را در بحث شیوع ویروس کووید19 تحت تاثیر قرار می دهد.

 شهریاری با اشاره به اتمام بیمارستان های شاهیندژ، پیرانشهر، نقده و اشنویه طی یکی دو ماه آینده، خواستار تجهیز آنها شد.

وی ادامه داد: هفت شهر ما متاسفانه سی تی اسکن ندارند که به هر حال برای انجام این مورد مردم مجبورند به شهرهای اطراف بعضا تا 100 کیلومتر سفر کنند و این امر باعث مشکلاتی شده است.

استاندار آذربایجان غربی گفت: در موج اخیر بیمارستان های خصوصی هم همکاری های نسبتا خوبی داشتند. با توجه به خریدهای نقدی که برای داروهایی همانند رمدسیور داشته اند امروز درخواست تسهیلات خاصی را دارند تا به این بیمارستان ها پرداخت شود.

شهریاری تصریح کرد: با تمام کمبودها از تلاش کادر درمان در این موج سنگین قدردانی باید داشته باشیم. علی رغم افزایش قابل توجه بستری ها نسبت به موج های قبلی فوتی کمتری داشتیم و متاسفانه توجه کمتری به استان ما شد و فقط کادر درمان هزینه این مقاومت را پرداخت کرده اند.

وی همچنین از آمادگی استان برای اجرای طرح کوی مدیریت هوشمند بیماری های واگیر خبر داد و گفت: جلسه هماهنگی و مقدماتی اجرای این طرح برگزار و مقرر شد با وزارت کشور همکاری های لازم انجام شود.

کد خبرنگار: 983125

انتهای پیام/

 

 


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا