اخبار
کد خبر : 13889 ۱۴۰۰/۰۷/۱۴   ۲۰:۵۷:۳۰

معاون هماهنگ‌کننده انتظامی استان خبر داد؛
تشکیل 349 فقره پرونده جرایم اقتصادی در آذربایجان غربی

 

معاون هماهنگ‌کننده انتظامی آذربایجان غربی گفت: در شش ماهه سال جاری ۳۴۹ فقره پرونده جرایم اقتصادی تشکیل شد.

به گزارش نای قلم، سرهنگ سامان غنی زاده روز چهارشنبه در گفتگو با خبرنگاران ارزش ریالی پرونده‌های جرایم اقتصادی را بالغ بر سه هزار و 690 میلیارد ریال اعلام کرد.

وی افزود: در شش ماه اول سال جاری ۲۵ هزار و ۸۳۴ کیلوگرم انواع مواد مخدر و پیش ساز در این استان کشف شده است.

غنی‌زاده اضافه کرد: از این میزان مقدار چهار تن و ۲۶۸ کیلوگرم انواع مواد مخدر و ۲۱ هزار و ۵۶۷ کیلوگرم پیش ساز بوده است.

وی افزود: در این رابطه، هفت هزار و ۱۶۳ نفر قاچاقچی، توزیع کننده، مصرف کننده و معتاد دستگیر شده است.

غنی‌زاده اضافه کرد: در این مدت همچنین ۴۰ شبکه قاچاق و توزیع مواد مخدر در این استان شناسایی و متلاشی شده است.

معاون هماهنگ کننده انتظامی آذربایجان غربی همچنین با اشاره به اینکه ۱۰۲ درصد از قتل های استان منجر به کشف و ۱۰۰درصد پرونده های مرگ های مشکوک به جنایت تعیین تکلیف شده است، تصریح کرد: ۱۰۰درصد جرایم جعل با شناسایی و دستگیری ۲۰۰نفر جاعل تعیین تکلیف شد.

غنی زاده با تاکید به اینکه ۹۱درصد از سرقت های مهم در جغرافیای استان توسط پلیس آگاهی استان منجر به کشف شده است، خاطرنشان کرد: ۷۵ درصد از سرقت ها در استان منجر به کشف شده و ۱۲۳ باند سرقت، پنج هزار و 676 نفر سارق و مال خر شناسایی و دستگیر و ۳۷ واحد صنفی متخلف نیز در این بازه زمانی پلمب شده است.

وی یادآور شد: همچنین ۲۳۷ پرونده قاچاق کالا و ارز در استان به ارزش ریالی یک هزار و 770 میلیارد ریال  تشکیل و ۱۳۳ نفر قاچاقچی دستگیر، ۸۱۴ دستگاه حامل جنس قاچاق توقیف و ۴۱ باند قاچاق کالا و ارز در استان متلاشی شد.

معاون هماهنگ کننده فرماندهی انتظامی آذربایجان غربی بیان کرد: در راستای مقابله با بیماری کووید ۱۹ نیروی انتظامی این استان در ۵۴ نقطه ایست بازرسی در راستای اجرای محدودیت های ترافیکی راه اندازی کرده است.

غنی زاده افزود: در این مدت ۲۷۳ هزار و ۲۴۸ مورد تماس تلفنی با پلیس ۱۱۰ و ۱۲ هزار و ۵۹۱ مورد مشاوره در کلانتری های انتظامی صورت گرفته است.

وی با اشاره به اینکه از ۱۷ مهرماه جاری، هفته نیروی انتظامی آغاز می شود، گفت: در این ایام برنامه های متنوعی از جمله افتتاح پروژه های انتظامی، برگزاری نمایشگاه پلیس پیشگیری با همکاری شهرداری ارومیه، مسابقات ورزشی، اهدای خون توسط کارکنان انتظامی، افتتاح طر حهای مبتنی بر فن آوری نوین داخلی، طرح خدمات رسانی به مردم، نشست تخصصی با بخشداران و دهیاران، ویزیت رایگان از بیماران در مناطق محروم، دیدار از خانواده های شهدا و جانبازان نیروی انتظامی و برگزاری رزمایش موتوری قانونمداری، تجلیل از نخبگان علمی، سربازان نخبه، سربازان  نمونه و تجلیل از تلاشگران امنیت اجتماعی اجرایی می شود.

کد خبرنگار: 983125

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا