اخبار
کد خبر : 13887 ۱۴۰۰/۰۷/۱۴   ۱۸:۱۷:۳۰

یادداشت؛
واکسن بزنیم یا نزنیم!

 

️شفیع بهرامیان/ این روزها که بازار شایعات در باب وا‌کسن‌های مختلف کرونا داغ داغ است و موافقان و مخالفان با استفاده از امکانات رسانه‌ای فضای مجازی در حال کارزار جدی برای محکومیت طرف مقابل هستتد بسیاری از دوستان که شایعات و مباحثات موجود در پیام‌ها رسان‌های موبایلی را دیده و شنیده‌اند از من می‌پرسند چه کنیم؟ بزنیم یا نزنیم؟

واقعیت این است که وا‌کسن مثل هر روش دیگر درمانی محاسن و معایب خود را دارد و حتی اثربخشی آن از فردی به فرد دیگر می‌تواند کاملا متفاوت و حتی گاهی متناقض باشد با این وجود و در حال حاضر برای آن دسته از افرادی که ناچار از حضور بین مردم بوده و یا وقت تقویت و صیانت مستمر از سیستم امنیتی بدن خود را ندارند بهترین و تنها راه چاره است و البته تزریق واکسن به معنای حیات جاودان و نامیرایی نیست اما تحقیقات نشان داده که در مجموع تزریق واکسن بالاخص بعد از دوز دوم، مرگ و میر صرفا ناشی از کرونا را به یک یازدهم رسانده است بعبارتی اگر تلفات کرونا در واکسن نزده‌ها مثلا ۱۱ نفر است این رقم در میان همان جمع واکسن زده فقط یک نفر است.

براین اساس عقل سلیم حکم به تزریق واکسن می‌دهد چه اینکه نتایج علمی اثبات شده لزوم تزریق واکسن برای توقف زنجیره تکثیر ویروس کرونا و همچنین صیانت و حفاظت از جان انسان‌ها را به روشنی نشان می‌دهد.

به مصداق واعظان که این جلوه در محراب و منبر می‌کنند و در خفا نیز همان که به مردم گفتند را انجام می‌دهند فیلم تزریق واکسن کرونا به فرزند ۱۲ ساله‌ام سانا خانم را پیوست این نوشتار کرده و تاکید می‌کنم اکنون و برای مواجهه با کرونا هیچ راه عمومی بهتر از تزریق واکسن وجود ندارد. با همه این اوصاف تزریق کرونا تصمیمی فردی و شخصی و البته نتایج آن می‌تواند غیرشخصی و عمومی باشد.

انتهای پیام/

 


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا