اخبار
کد خبر : 13868 ۱۴۰۰/۰۷/۱۲   ۲۱:۱۹:۲۷

مدیر جهاد کشاورزی ارومیه:
تداوم اجرای طرح تهاتر سیب با موز

 

مدیر جهاد کشاورزی ارومیه گفت: در راستای حمایت از صادرکنندگان، مشوق تهاتر سیب با موز برقرار است.

به گزارش نای قلم، علی پیرمرادی در گفتگوی اختصاصی اظهار کرد: روزانه سه هزار تن سیب تولید شده در شهرستان از طریق مرزهای شلمچه، چزابه، خسروی و مهران به کشورهای حوزه خلیج فارس و عراق صادر می شود.

وی افزود: ارومیه با داشتن بیش از ۲۳ هزار هکتار باغ سیب رکورد دارتولید سیب در استان است و پیش بینی می شود امسال بالغ بر ۵۳۰ هزار تن محصول سیب درختی از سطح باغات شهرستان برداشت شود.

مدیر جهاد کشاورزی ارومیه اضافه کرد: از این مقدار ۱۱۰ هزار تن آن به صورت سیب درجه سه است که امسال در راستای حمایت از تولیدکنندگان سیب صنعتی به قیمت یک هزار و 460 تومان به صورت تضمینی نیز خریداری می شود.

پیرمرادی با اشاره به مراکز خرید سیب صنعتی تصریح کرد: در سال جاری ۱۰ شرکت تعاون روستایی شهرستان، کارخانجات صنایع تبدیلی آستان قدس رضوی و کارخانه های مستقر در استان، محصول تولیدی را از باغداران به قیمت تضمینی خریداری می کنند.

مدیر جهاد کشاورزی ارومیه بیان کرد: باغداران باید محموله های تا وزن دو تن را در کیسه های نایلونی ۲۰ کیلویی به ۱۰ شرکت تعاون روستایی و محموله های بالای دو تن را با در دست داشتن معرفی نامه از مراکز جهاد کشاورزی به کارخانه پاکدیس تحویل دهند.

کد خبرنگار: 983125

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا