اخبار
کد خبر : 13863 ۱۴۰۰/۰۷/۱۲   ۱۴:۳۲:۴۱

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان خبر داد
برای واکسیناسیون دانش آموزان آذربایجان غربی کمبودی وجود ندارد

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی گفت: برای واکسیناسیون دانش آموزان 12 تا 17 سال در استان کمبودی وجود ندارد.

به گزارش نای قلم، جواد آقازاده امروز در گفتگوی خبری اظهار کرد: در استان تعداد 326 هزار دانش آموز در سنین بین 12 تا 17 سال هستند که از این تعداد 65هزار دانش آموز دوز اول را دریافت کرده اند .

وی بیان کرد: به تمام این گروه دز اول و دوم واکسن سینوفارم تزریق می شود که از نظر موجودی واکسن سینوفارم هم مشکلی در استان وجود ندارد و تمام دانش آموزان به هر کدام از مراکز واکسیناسیون اعم از مراکز روستایی، شهری و خودرویی حتی بدون ثبت نام در سامانه می توانند با ارائه کارت شناسایی واکسن خود را دریافت کنند.

آقازاده اضافه کرد: طی هماهنگی به عمل آمده با اداره آموزش پرورش استان در هر مدرسه پیشنهادی از طرف آن اداره، امکان ارسال تیم واکسیناتور سیار جهت انجام واکسیناسیون دانش آموزان هست.

وی تصریح کرد: این پتانسیل در شهرستان های بوکان و مهاباد وجود داشته و به مرحله اجرا در آمده است.

این مقام مسئول در خصوص مراجعه خانه به خانه گفت: در روستاها و مناطق مرزی و مناطق حاشیه ای با مشکلات تردد واکسیناسیون توسط تیم سیار انجام می شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان آذربایجان غربی با بیان تلاش دانشگاه در تزریق تمام انواع واکسن های موجود در خصوص دز دوم واکسن برکت گفت: با دریافت پنج هزار دز از این واکسن از روز دوشنبه صرفا دز دوم این واکسن تزریق می شود.

 وی افزود: این واکسن با رفع مشکل پیش آمده در خط تولید هم وارد چرخه واکسیناسیون کشوری خواهد شد و به محض دریافت تزریق می شود.

آقازاده یادآور شد: تمام افرادی که دز اول را دریافت کرده اند با فرا رسیدن زمان دریافت دز دوم می توانند با ارائه کارت ملی در هر مرکزی دز دوم خود را دریافت کنند.

کد خبرنگار:983125

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا