Warning: mysql_pconnect(): MySQL server has gone away in C:\inetpub\vhosts\nayeghalam.ir\Arshive.nayeghalam.ir\conf\confing.php on line 9
 

اخبار
کد خبر : 13861 ۱۴۰۰/۰۷/۱۱   ۲۱:۲۰:۲۷

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان خبر داد؛
ایجاد دهکده سلامتی در آذربایجان غربی

 

رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: طرح ایجاد دهکده سلامتی با محوریت بازارچه عسل و گیاهان دارویی در استان در دستور کار قرار دارد.

به گزارش نای قلم، اکبر کرامتی امروز در جلسه هماهنگی بررسی وضعیت بازارهای محلی محصولات کشاورزی استان بر استفاده از روش های جدید توزیع و عرضه مستقیم محصولات برای کاهش مراجعه حضوری شهروندان با توجه به شرایط ناشی از شیوع بیماری کرونا تاکید کرد.

وی افزود: یکی از مهمترین چالش های بخش کشاورزی استان بحث بازار رسانی و عرضه محصولات کشاورزی است و توسعه بازارچه های محلی تقویت اقتصاد کشاورزی را به دنبال دارد.

کرامتی ادامه داد: بیش از 33 درصد مردم استان در بخش کشاورزی اشتغال دارند و آذربایجان غربی یکی از مهترین قطب های کشاورزی در کشور است.

وی افزود: بازارهای محلی، محل عرضه مستقیم کالا هستند که هم به نفع تولید کننده و مصرف کننده خواهد بود که بدون واسطه و کمترین هزینه محصول به دست مصرف کننده نهایی برسد.

کرامتی با اشاره به لزوم اجرای طرح ارتقای معیشت و تامین اقلام و کالاهای اساسی با ایجاد بازارهای محلی در استان، اظهار کرد: این طرح با ایجاد و توسعه مراکز تجمیع و یکپارچه سازی تولیدات کشاورزی در قطب های عمده تولید در جهت کوتاه کردن دست واسطه ها و کاهش هزینه ها و قیمت ها اجرا می شود.

 رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی تاکید کرد: تنوع خدمات قابل ارائه در میادین و بازارهای محلی اعم ازمحصولات باغی، زراعی و دام و طیور و ابزیان و سایر نیازمندی‌های اساسی شهروندان خواهد بود.

وی افزود: ایجاد بازارهای محلی و ساماندهی آنها با محوریت تشکل های موجود در بخش کشاورزی، بخش خصوصی و تعاونی ها درسال جاری در اولویت عوامل اجرایی ذیربط باید قرار گیرد.

بازارهای محلی می توانند مناسب ترین مکان جهت فروش محصولات و تولیدات کشاورزی بومی و صنایع دستی روستاییان در راستای اقتصاد مقاومتی و اشتغال زایی مولد باشند.

کد خبرنگار: 983127

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا