اخبار
کد خبر : 1385 ۱۳۹۴/۱۰/۱۳   

نظام سیاسی عربستان تحت نفوذ کامل خارجی است

یک فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: نظام سیاسی عربستان یک نظام غیردمکراتیک و تحت نفوذ کامل خارجی است.

به گزارش نای قلم، علی ملازاده امروز در گفت و گوی اختصاصی با اشاره به عملکرد کشور عربستان در منطقه و اعدام شیخ نمر، اظهار کرد: رفتارهای حکومت عربستان بر مبنای منافع ملی واقعی این کشور تنظیم نمی شود بلکه در راستای منافع غرب و عوامل منطقه ای آن و خصوصا اسرئیل است.

وی افزود: حفظ صلح و ثبات در منطقه و روابط مبتنی منافع متقابل بین کشورها و مدیریت صحیح اعتراض های داخلی با رعایت حقوق سیاسی این گروه می توانست دست آور خوبی برای این کشور به دست آورد و منطقه را دچار جنگ و تروریسم نکند ولی متاسفانه چنین نشده است و با استفاده ابزارهای مختلف ضمن اعتراض به عملکرد این حکومت خصوصا شهادت شیخ نمر و سایر کشتارهای که در یمن عراق سوریه بحرین به راه انداخته است، به وضعیتی که می تواند به منافع متوازن بین این حکومت و کشورهای منطقه منجر شود رسید و به وضعیت اسفبار حاکم پایان داد.

ملازاده در بخش دیگری از سخنان خود به عملکرد دولت تدبیر و امید در روند تصویب برجام اشاره کرد و در خصوص واکنش تیم دیپلماسی ایران در برابر رفتارهای اخیر آمریکا و کشورهای غربی، اظهار کرد: عملکرد دولت تدبیرو امید در جریان برجام به پشتوانه عقلانیت کل نظام و تجربیات گذشته و امکانات کشور و به وسیله ورزیده ترین دیپلمات های کشور به پیش می رود و انشاالله با همدلی های بیشتر بین کارگزاران نظام به بار خواهد نشست.

این فعال سیاسی تاکید کرد: وحدت، همدلی و استفاده صحیح توان ملی رمز پیروزی در هر عرصه ای خواهد بود.

وی همچنین عملکرد جمهوری اسلامی ایران در مقابل گروهک های تروریستی چون داعش، پژاک و... را مثبت ارزیابی کرد و گفت: عملکرد کشورمان بسیار عالی است منبعد نیز با تمام توان و تجزیه و تحلیل شرایطی که پیش می آید با حفظ منافع ملی باید ادامه داشته باشد.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا