اخبار
کد خبر : 13842 ۱۴۰۰/۰۷/۰۸   ۲۱:۰۸:۱۱

رییس کل دادگستری استان:
۱۷۰۰ هکتار از اراضی ملی آذربایجان‌غربی رفع تصرف شد

 

رییس کل دادگستری آذربایجان‌غربی گفت: یک هزار و ۷۸۳ هکتار از اراضی ملی و منابع طبیعی طی امسال با اقدامات شورای حفاظت از حقوق بیت المال در استان رفع تصرف شد.

به گزارش نای قلم، ناصر عتباتی روز پنجشنبه در جلسه شورای حفاظت از حقوق بیت المال دادگستری آذربایجان‌غربی اظهار کرد: ارزش اراضی رفع تصرف شده ۲۸۰ میلیارد ریال برآورد شده که با اقدامات شورای حفظ حقوق بیت المال از دست سودجویان و متصرفان خارج و به بیت المال بازگردانده شده‌اند.

وی ادامه داد: همچنین ۲۳ هزار هکتار از اراضی داخل محدوده شهری به اداره مسکن و شهرسازی جهت اجرای طرح‌های احداث مسکن و حفاظت از اراضی تحویل شده است.

رییس کل دادگستری آذربایجان‌غربی با اشاره به اهمیت اقدامات پیشگیرانه اظهار داشت: باید اقدامات پیشگیرانه و بازدارنده در بحث حفاظت از حقوق بیت المال در دستور کار قرار گیرد و اجازه بروز تخلف را ندهیم چرا که هنر ما پیشگیری از تخلف است و در این زمینه باید فرهنگ توجه به موضوعات زیست محیطی را در جامعه نهادینه کنیم.

عتباتی تاکید کرد: مدیران استانی در اقدامات خود پیوست‌های زیست محیطی را به صورت جدی در دستور کار خود قرار دهند.

وی تاکید کرد: منابع ملی امانت‌هایی در دست ما هستند که نباید اجازه دست اندازی سودجویان را به آنها دهیم و این منابع و امانت را برای نسل‌های بعدی حفظ کنیم.

در ادامه این جلسه اعضای جلسه گزارشی از اقدامات خود در حوزه حفظ حقوق بیت المال ارائه و جلسه با تصویب مصوباتی به کار خود خاتمه داد.

کد خبرنگار: 983127

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا