اخبار
کد خبر : 1384 ۱۳۹۴/۱۰/۱۲   

اخبار شهرستان ها

جریان آب آشامیدنی شهر مرزی پیرانشهر به طور کامل برقرار شد

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی گفت: مشکل قطعی جریان آب آشامیدنی شهر مرزی پیرانشهر که به علت بارش سنگین برف و قطع جریان برق به وجود آمده بود، به طور کامل برقرار شد.

رسول اکبری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با قطع جریان برق این شهرستان مرزی، جریان آب آشامیدنی این شهر نیز از ظهر روز جمعه قطع شده بود که با تلاش شبانه روزی اکیپ های امدادی شرکت آب و فاضلاب استان این مشکل رفع شد.

وی بیان کرد: هم اکنون با وجود برقرار نشدن جریان کامل برق در این شهرستان، این شرکت با استفاده از پنج دستگاه ژنراتور سیار که از ستاد مدیریت بحران استان و این شهرستان تامین شده است، توانست برق مورد نیاز برای انتقال آب به شبکه آبرسانی این شهر را تامین کند.

اکبری اضافه کرد: هم اکنون آب مورد نیاز این شهر به میزان 150 لیتر در ثانیه تامین شده و به تدریج جریان آب ظرف چند ساعت آینده به حالت عادی برخواهد گشت.

وی با بیان اینکه شش اکیپ امدادی از شرکت آب و فاضلاب استان هم اکنون تا رفع کامل مشکل قطع جریان آب در این شهرستان مستقر هستند، گفت: برای اطمینان بیشتر، تا تامین آب تمامی مناطق شهر دو تانکر 10 هزار لیتری نیز در این شهرستان مستقر خواهد بود.

قطعی برق پیرانشهر وارد دومین روز شد

 مدیرکل مدیریت بحران آذربایجان غربی گفت: به دلیل بارش سنگین برف و برودت هوا برق شهرستان پیرانشهر از ظهر دیروز قطع شده است.

امیرعباس جعفری با بیان اینکه سرمای شدید و برف و کولاک در این شهرستان از روز چهارشنبه آغاز شده و همچنان ادامه دارد افزود: بردوت هوا به دنبال برف سنگین و کولاک موجب قطع جریان برق این شهرستان از ظهر روز جمعه شده است.

وی با بیان اینکه هم اکنون برودت هوا در این منطقه به ۱۵ درجه سانتیگراد زیر صفر نیز کاهش پیدا کرده است اظهارداشت: سرمای شدید موجب یخ زدگی کابل‌های انتقال برق در دکل‌های ۱۳۲ کیلو ولت شده و موجب قطع جریان برق این شهرستان شده بود.

جعفری با اشاره به اینکه هم اکنون از اولین دقایق امروز شنبه با تلاش گروه‌های اعزامی مدیریت برق استان و استان آذربایجان شرقی و نیز شهرستان مرزی پیرانشهر برق ۶۰ درصد از این شهرستان دوباره متصل شده است افزود: متاسفانه ۴۰ درصد شهرستان برق ندارند و تلاش برای برقدار کردن بقیه این شهرستان همچنان ادامه دارد.

وی با بیان اینکه قطع جریان برق موجب قطع شدن جریان آب این شهرستان نیز شده بود که با استقرار ژنراتورهای سیار خوشبختانه آب شرب ۶۰ درصد از این شهرستان نیز تأمین شده است گفت: ارتفاع برف در این شهرستان هم اکنون به بیش از دو متر رسیده است.

به گزارش مهر مدیرکل مدیریت بحران آذربایجان غربی با اشاره به سرمای شدید هوا افزود: جریان گاز در این شهرستان برقرار است و هم اکنون مشکل خاصی در این زمینه وجود ندارد گفت: نیروهای امدادی و مدیریت بحران استان در این منطقه حاضر و مشغول خدمت رسانی هستند.

عملیات اجرایی تصفیه خانه فاضلاب شهری اشنویه آغاز شد

عملیات اجرایی احداث تصفیه خانه فاضلاب شهری اشنویه با تخصیص اعتبار لازم آغاز شد.

اسعد خضری فرماندار اشنویه روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با تخصیص 30 میلیارد ریال اعتبار اولیه مقدمات اجرای طرح خط انتقال فاضلاب شهری اشنویه فراهم و کارهای اجرایی آن شروع شده است.

وی اضافه کرد: این تصفیه خانه در زمینی به مساحت سه هکتار که از سوی شهرداری و شورای اسلامی این شهر اهدا شده و با اعتبار بیش از 34 میلیارد ریال احداث می شود.

وی اظهار کرد: روند احداث این تصفیه خانه در حال تجهیز کارگاه بوده و برای این منظور یک هزار و 900 متر لوله پلی اتیلن دو جداره با قطر 600 میلیمتری خریداری شده است.

فرماندار اشنویه افزود: این پروژه در مجموع دارای 102 کیلومتر شبکه اصلی و فرعی بوده که با استفاده از دو ایستگاه پمپاژ، فاضلاب شهری را به تصفیه خانه منتقل می کند.

وی اضافه کرد: برای احداث این تصفیه خانه که ظرفیت آن شش هزار و 580 لیتر در 24 ساعت است، از دستگاه های پیشرفته و مدرن استفاده می شود.

عملیات گازرسانی به شش روستای شهرستان چایپاره آغاز شد

عملیات گازرسانی به شش روستای شهرستان چایپاره آغاز شد.

فرماندار شهرستان چایپاره روز شنبه در مراسم کلنگ زنی و آغاز عملیات گازرسانی به روستاهای قنات میرزا جلیل، خانقاه چورس، قمشگان سفلی، نعلبند، سلوکلو و حسین آباد در جمع مردم روستای خانقاه چورس از روستا و روستایی به عنوان مولد و دارای نقش بسیار مهم در امنیت غذایی کشور یاد کرد.

مرتضی اصغری اظهار کرد: در رژیم گذشته روستا و روستایی به ورطه فراموشی سپرده شده بود ولی بعد از انقلاب هم به علت جنگ تحمیلی یک سری کارهای خدماتی شتابزده در روستاها صورت گرفت اما این اقدامات سریع و لازم در محرومیت زدایی از چهره روستاها چندان موثر نبود.

وی در ادامه با اشاره به رویکرد توسعه محور دولت یازدهم در خصوص جبران عقب افتادگی روستاهای کشور بیان کرد: امروز دولت تدبیر و امید دیدگاه خدمات محور صرف را در مورد روستاها کنار گذاشته و با رویکردی توسعه محور که تامین کننده ارزش های نظام اسلامی و در راس آن اجرای عدالت اجتماعی می باشد، مدر نظر قرار داده و با گستردن چتر حمایتی خود بر سر روستائیان، آنها را در برخورداری از سهم مساوی با دیگر اقشار جامعه امیدوار کرده است.

اصغری با ابراز تاسف از پایین بودن وضعیت درآمد روستاهای استان در مقایسه با سایر استان های کشور گفت: درآمد متوسط سالانه هر خانوار روستائی و کشاورز در کشور 120 میلیون ریال است در حالی که این درآمد در روستاهای استان ما به میزان 50 درصد پایین تر و 60 میلیون ریال برآورد می شود.

وی ایجاد نهاد معاونت روستایی در دولت جهت رسیدگی به مسائل و مشکلات خاص روستائیان، طرح بیمه سلامت و برابر کردن فرصت های اشتغال در روستاها با تسهیلات در بخش کشاورزی و دامداری از جمله مواردی است که فرماندار در جمع روستائیان مورد اشاره قرار داد و این موارد را گامی در راستای توسعه روستایی عنوان کرد.

فرماندار شهرستان چایپاره از تاسیس شهرک کشاورزی شهرستان خبر داد و اظهار کرد: احداث اولین شهرک کشاورزی شهرستان به عنوان پروژه ای با اعتبارات ملی آغاز شده و به همین منظور 214 هکتار زمین پیش بینی شده که بعد از تکمیل به کشاورزان واگذار خواهد شد.

مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان غربی هم در این مراسم، گاز را از نعمت های بزرگ ذکر و با توصیه بر مصرف بهینه این نعمت خداوندی گفت: دولت تدبیر سعی دارد هر سال به 600 روستای کشور گازرسانی کند ولی پایین آمدن قیمت نفت مشکلاتی را در این زمینه برای دولت ایجاد کرده و همین قضیه باعث شده که ادامه گاز رسانی به روستاها از طریق وام بانکی و با بهره و کارمزد صورت گیرد.

منصور صادقیان افزود: با حمایت و پیگیری های فرماندار و نماینده مردم و مسئولان شهرستان هم اکنون 42 روستای شهرستان چایپاره از نعمت گاز لوله کشی برخوردار است و روستاهای شهرستان از این لحاظ در رتبه اول بهره مندی از گاز لوله کشی قرار دارند.

وی ادامه داد: با اتمام این پروژه ها 88 درصد روستائیان این شهرستان از نعمت گاز لوله کشی بهرمند خواهند شد.

حجت الاسلام محمود ابراهیمی امام جمعه شهرستان چایپاره هم در این مراسم با تقدیر از تلاش های مسئولان در امر گاز رسانی به روستاهای شهرستان، تلاش و خدمت خالصانه به مردم را توفیق الهی و جزو سیره انبیاء و اولیاء الهی دانست.

موید حسینی صدر نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس شورای اسلامی هم در این ایین با تقدیر از تلاش مسئولان شهرستان در امر خدمت رسانی به مردم، وحدت و همدلی حاکم بین مسئولان شهرستان با یکدیگر را زمینه ساز توفیقات بیشتر عنوان کرد و گفت: بزرگترین افتخار ما این است که در یک نظام الهی و زیر پرچم اسلام و تحت مدیریت ولایت ولی فقیه خدمت می کنیم.

شهرستان چایپاره با بیش از 60 هزار نفر جمعیت در 200 کیلومتری شمال ارومیه مرکز استان آذربایجان غربی واقع است.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا