Warning: mysql_pconnect(): MySQL server has gone away in C:\inetpub\vhosts\nayeghalam.ir\Arshive.nayeghalam.ir\conf\confing.php on line 9
 

اخبار
کد خبر : 13823 ۱۴۰۰/۰۷/۰۵   ۱۱:۲۳:۴۵

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی استان:
کشاورزان از تجمیع سیب‌های زیردرختی در کنار جاده‌ها خودداری کنند

 

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی گفت: از تمام کشاورزان و باغداران درخواست داریم که از تجمیع سیب‌های زیردرختی در کنار جاده‌ها به جد خودداری کرده و سیب‌های خود را به مراکز جمع‌آوری سیب که ساماندهی شده‌اند تحویل دهند.

به گزارش نای قلم، جلال غفارزاده امروز در بازدید از سه کارخانه بزرگ تولیدکننده کنسانتره در ارومیه اظهار کرد: یکی از دلایل اصلی کیفیت مناسب کنسانتره های تولیدی، ساماندهی مراکز جمع‌آوری سیب و گرفتن سیب‌های زیردرختی از این مراکز جمع‌آوری است که ضوابط بهداشتی را رعایت می‌کنند.

وی افزود: با توجه به اینکه استان آذربایجان غربی به لحاظ دارا بودن رتبه دوم در صنایع تبدیلی و تکمیلی که قسمت عمده آن مربوط به صنایع تبدیلی میوه و مواد غذایی است می‌توان با سرمایه گذاری و تولید کنسانتره و آبمیوه هایی مطابق با استانداردهای موجود گامی مهم در امر صادرات و کسب بازارهای فروش در کشورهای همسایه برداشت.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی استان اضافه کرد: با توجه به اینکه آذربایجان غربی یکی از قطب‌های مهم و اصلی تولیدکننده کنسانتره در کشور است اهمیت نظارت دقیق و مداوم بر تولید کنسانتره و آب‌میوه توسط کارشناسان و بازرسان معاونت غذا و دارو که مدافعان سلامت هستند را دو چندان می‌کند.

غفارزاده تاکید کرد: با توجه به آغاز فصل برداشت سیب و تبدیل این میوه به کنسانتره، کارشناسان این معاونت با بازرسی های مداوم و نمونه برداری از محصولات حین تولید و عرضه و ارسال به آزمایشگاه جهت استخراج آنالیزهای شیمیایی و میکروبی شاهد سلامت و کیفیت مناسب کنسانتره های تولید شده در کارخانجات تحت نظارت معاونت غذا و دارو بوده اند.

کد خبرنگار: 983125

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا