اخبار
کد خبر : 13820 ۱۴۰۰/۰۷/۰۴   ۲۱:۰۵:۴۲

در نشست خبری عنوان شد؛
خسارت 170 میلیارد تومانی به صنعت گردشگری آذربایجان غربی

 

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان‌غربی گفت: از بابت کرونا خسارات برآورد شده به راهنمایان گردشگری، موسسات گردگشری، صنایع دستی و دفاتر خدمات گردشگری و تاسیسات بین راهی به میزان 170 میلیارد تومان بوده است.

به گزارش نای قلم، جلیل جباری امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ضریب اشغال هتل و مراکز اقامتی در دوران کرونا به کمتر از 10 درصد رسیده است.

وی افزود: پیش از شیوع ویروس منحوس کرونا، سالانه 720 هزار نفر در هتل‌ها، مهمان‌پذیرها و مراکز بوم‌گردی اقامت داشتند اما در شش ماه نخست این تعداد تنها 35 هزار نفر رسیده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان‌غربی تصریح کرد: طرح حمایتی ویژه برای کمک به آسیب دیدگان کرونایی در حوزه گردشگری پیش‌بینی شده و با تسهیلات کم بهره و امکان پرداخت اقساط طولانی مدت فراهم شده است.

وی در ادامه اضافه کرد: به مناسبت هفته گردشگری 11 طرح در سطح استان به بهره‌برداری می‌رسد.

جباری، اظهار کرد: مجموع اعتبار هزینه شده برای این طرح‌ها برابر با 940 میلیارد ریال است و با بهره‌برداری از آن برای 173 نفر اشتغال ایجاد می‌شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی افزود: در ارومیه دو هتل به بهره‌برداری می‌رسد که یکی از آنها هتل سه ستاره با 65 اتاق و 120 تخت بوده و دیگری یک هتل تک‌ستاره با 24 اتاق و 52 تخت است.

او ادامه داد: با افتتاح این هتل‌ها برای 103 نفر اشتغال ایجاد می‌شود.

جباری تصریح کرد: در هفته گردشگری دو واحد اقامتگاه بوم‌گردی هر کدام با چهار اتاق در سردشت و یک واحد بوم‌گردی با چهار اتاق در خوی به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان خاطرنشان کرد: افتتاح یک مهمان‌پذیر با هفت اتاق و 25 تخت در سلماس، افتتاح یک دخر خدمات مسافرتی و گردشگری در خوی با اشتغال چهار نفر، افتتاح حمام بیگ‌جوان قره‌ضیاالدین با کاربری سفره‌خانه سنتی با اشتغال 10 نفر و افتتاح کارگاه صنایع‌دستی ساخت سازه‌های سنتی از دیگر برنامه‌های هفته گردشگری هستند.

او عنوان کرد: در هفته گردشگری از زیرساخت‌های منطقه نمونه گردشگری تکاب با اشتغال 18 نفر و زیرساخت‌های گردشگری منطقه نمونه قره‌کلیسا چالدران با اشتغال 12 نفر به بهره‌برداری می‌رسند.

کد خبرنگار: 983125

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا