اخبار
کد خبر : 1382 ۱۳۹۴/۱۰/۱۵   

برگزاری سالانه فروشگاه دیجیتال

رئیس مرکز فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال گفت: سالانه یک نمایشگاه و یک فروشگاه دیجیتال در ارومیه برگزار می‌شود.

به گزارش نای قلم، سیدمرتضی موسویان امروز در آئین افتتاح مجتمع تخصصی دیجیتال شهید مهدی باکری، اظهار کرد: وظیفه مرکز فن آوری اطلاعات و دیجیتال این وزارتخانه، راهبری فضای شبکه ملی فرهنگ و مجتمع های دیجیتال راه اندازی شده در سطح کشور است و در حال حاضر نزدیک به 2 هزار نفر در مجتمع های دیجیتال و خانه های فرهنگ دیجیتال مشغول فعالیت هستند.

وی افزود: هم‌اکنون در برخی کشورها، سنگینی حضور در فضای مجازی نسبت به دنیای واقعی بیشتر است و ما نیز باید خود را با این کارها تطابق داده که انجام این کارها انتظاراتی را طلب می‌کند.

موسویان تصریح کرد: مقام معظم رهبری در بند سوم حکم خود اعلام کردند که باید به تراز کشورهای فضای سایبری رسید که در تبیین و قانون‌گذاری این فضا تاثیر داشته داشت.

رئیس مرکز فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال اظهار داشت: تا ١٥ سال آینده وارد فضایی می‌شویم که با زمان حاضر تفاوت دارد و در این راه پنج فراروند لازم است که نخستین آن شبیه‌سازی است و همان‌گونه که در یک بازی رایانه‌ای شاهد هستیم، همان صحنه‌ها را در سایت‌های مرجع دیده و با فضای متن و عکس برخورد نمی‌کنیم چون با فضای سه بعدی سروکار داریم.

وی افزود: دومین فراروند زیرساخت شبکه‌ای است که در حال بلوغ بوده و با نوع آی پی شش در حال اتفاق است و در این رابطه با آی پی شش می‌توان نه تنها برای انسان‌ها بلکه برای تمامی موجودات زنده و اشیا نشانی داد و این نشانی‌ها نیز نامتناهی بوده و عددی معادل دو به توان ١٢٨ است.

رئیس رسانه‌های دیجیتال با اشاره به سومین فراروند افزود: هر عنصری که در آینده تولید می‌شود دارای هوش مصنوعی است و در شبکه به آن دست می‌یابیم و در این رابطه هوش مصنوعی در تعدادی از فیلم‌ها دیده می‌شود که اشیایی شبیه انسان بوده اما انسان نیستند و تنها از هوش مصنوعی بهره برده‌اند.

وی تصریح کرد: افزایش قدرت پردازنده‌ها که هر سال قدرت آنها دو  برابر بوده است در سال ٢٠٢٣ توقف دارد و از سطح اتم پایین‌تر نمی‌آید و از سال ٢٠٢٣ دوباره آغاز به فعالیت و پردازش می‌کند.

موسویان افزود: شبیه‌سازی پنجمین و آخرین فراروند این کار است که همان شبیه‌سازی حواس پنج‌گانه انسانی در فضای مجازی است که حس بینایی ٨٠ درصد، حس شنوایی ٩٢ درصد، حس بویایی ٢٢ ، حس چشایی ١٨ و حس لامسه در آن تا هفت درصد ملموس است.

رئیس مرکز فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال اظهار داشت: با توجه به آمار و تغییرات اگر کار سنتی از بین ‌رود باید ٢,٦ شغل به وجود آمده و از شبکه مجازی درآمد داشت و در این باره با مجوز دریافتی از وزارت فرهنگ و ارشاد حداقل سن کارهای مجازی را به ١٨ کاهش داده شده است تا با انجام این کارها گامی در راستای منویات مقام معظم رهبری برداشته باشیم.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا