اخبار
کد خبر : 13789 ۱۴۰۰/۰۷/۰۱   ۱۷:۳۷:۳۱

در سال آبی جاری؛
ورودی آب سدها در حوزه آبریز دریاچه ارومیه 12 درصد کاهش یافت

 

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای آذربایجان غربی گفت: ورودی آب سدها در حوزه آبریز دریاچه ارومیه 12 درصد و در حوزه ارس نیز 9 درصد کاهش دارد.

به گزارش نای قلم، جواد محمدی در گفتگویی اظهار کرد: میزان بارش ها در سال آبی جاری 25 درصد کاهش یافته است.

وی همچنین از کاهش 50 درصدی ذخایر برف در حوزه آبریز دریاچه ارومیه و کاهش 72 درصدی در حوزه ارس خبر داد.

محمدی اضافه کرد: مدیریت آب در بخش کشاورزی باید بیشتر از سال‌های قبل به صورت بهینه و هدفمند باشد.

وی تصریح کرد: امسال تلاش کردیم با مدیریت و برنامه‌ریزی بهینه شاهد تنش آبی در بخش آب شرب و کشاورزی نباشیم و مدیریت خوبی در این زمینه انجام شد.

محمدی با تاکید بر اینکه تغییر اقلیم و نحوه بارش‌ها امسال موجب شد قسمتی از نیازهای کشاورزی و زیست محیطی استان را کاهش دهیم، گفت: امسال باید 620 میلیون لیتر وارد دریاچه ارومیه می شد که تنها توانستیم 250 میلیون را به دریاچه هدایت کنیم و مابقی آب را برای بخش کشاورزی ذخیره کردیم.

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای آذربایجان غربی در خصوص تامین آب کشت پاییزه در استان نیز افزود: از 14 سد مخزنی که برای تامین آب در استان داریم امسال در سه سد شامل سد کاظمی، زولا و باروق نمی توانیم آبی به بخش کشاورزی تزریق کنیم اما در مابقی سدها آب مورد نیاز بخش کشاورزی برنامه ریزی شده است.

وی با بیان اینکه باید منتظر بارش‌های پاییزه باشیم، گفت: بر اساس پیش بینی هواشناسی سال آبی امسال نرمال و کمتر از نرمال است که این امر ضرورت مدیریت بهینه آب در بخش های مختلف به خصوص کشاورزی را ضروری می کند.

کد خبرنگار: 983125

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا