اخبار
کد خبر : 13779 ۱۴۰۰/۰۶/۳۰   ۱۶:۳۷:۵۸

در سه ماهه نخست امسال؛
مصرف گاز در آذربایجان‌غربی 4.6 درصد افزایش یافت

 

رئیس واحد اندازه گیری و توزیع شرکت گاز‌ آذربایجان‌غربی از افزایش مصرف گاز در استان طی سه ماهه نخست سال جاری نسبت به سال ۹۹ خبر داد.

به گزارش نای قلم، علی محمودی در گفتگویی اظهار کرد: در فصل بهار امسال در مجموع یک میلیون و ۴۷۰ هزار و ۶۳۰ مترمکعب گاز در استان به مصرف رسید که این میزان در بهار سال پیش، یک میلیون و ۳۱۰۰ متر مکعب بود.

وی بیشترین میزان مصرف گاز در بهار امسال را مربوط به نیروگاه‌ها و سپس بخش خانگی و تجاری دانست و افزود: امسال ۳۸ درصد از کل مصرف گاز سه ماهه اول که ۵۶۴ هزار و ۶۲۷ مترمکعب بود را نیروگاه‌ها استفاده کردند و ۳۶ درصد یعنی ۵۲۸ هزار و ۷۰۱ مترمکعب نیز مربوط به بخش خانگی و تجاری بود.

رئیس واحد اندازه گیری و توزیع شرکت گاز‌ آذربایجان‌غربی، با بیان اینکه بهار سال ۹۹ میزان مصرف گاز بخش خانگی و تجاری بیشتر از نیروگاه‌ها بود، ادامه داد: بهار سال قبل بخش خانگی و تجاری با مصرف ۶۴۴ هزار و ۹۰۳ مترمکعب، حدود ۴۶ درصد از مجموع گاز مصرفی آن دوره را به خود اختصاص داد و ۳۱ درصد شامل مصرف نیروگاه‌ها بود.

محمودی ادامه داد: تفاوت مصرف بخش خانگی و تجاری و نیروگاه‌ها طی بهار امسال و سال قبل عمدتا بدلیل دمای پایین‌تر سال قبل بود که منجر به بیشتر شدن مصرف بخش خانگی و تجاری شد.

کد خبرنگار: 983125

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا