اخبار
کد خبر : 13773 ۱۴۰۰/۰۶/۳۰   ۱۰:۲۹:۱۳

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان متذکر شد؛
ممنوعیت خرید و عرضه سیمان در خارج از بورس

 

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی اظهار کرد: برابر ابلاغیه وزارت صمت منبعد خرید و عرضه سیمان از سوی واحدهای تولیدکننده و واحدهای مصرف کننده که مواد اولیه انها از سیمان است باید کد فروش و یا خرید از سازمان بورس دریافت کنند و سیمان تولیدی و یا مورد نیاز خود را از بورس تأمین کنند.

به گزارش نای قلم، غلامرضا بابایی در گفتگویی اظهار کرد: مطابق این ابلاغیه تمام تولیدکنندگان سیمان باید کد بورسی اخذ کرده و نسبت به عرضه و فروش تولیدات خود در بورس اقدام کنند و در صورت مشاهده عرضه خارج از بورس با واحدهای خاطی مطابق مقررات رفتار می‌شود.

وی تصریح کرد: همچنین کلیه واحدهای سیمان بر که دارای پروانه بهره برداری معتبر از مراجع ذیربط از جمله سازمان صمت، سازمان جهاد کشاورزی و غیره هستند و از سیمان به عنوان مواد اولیه استفاده می کنند از جمله شرکت های تولید کننده بتن آماده، واحدهای تولید کننده موزاییک و قطعات بتنی و غیره با توجه به ظرفیت مندرج در پروانه با اخذ معرفی نامه از سازمان صنعت، معدن وتجارت استان جهت اخذ کد بورسی و تأمین سیمان مورد نیاز خود به سازمان بورس مراجعه کنند.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان خاطرنشان کرد: تمام خریداران مجاز سیمان جهت انجام پروژه های ملی و عمرانی با اخذ معرفی نامه رسمی از معاونت عمرانی استانداری و انبوه سازان نیز با اخذ معرفی نامه از اداره کل مسکن و شهرسازی جهت تأمین و خرید سیمان مورد نیاز خود به سازمان بورس مراجعه و نسبت به اخذ کد بورسی اقدام کنند.

بابایی تأکید کرد: همه خریداران مجاز سیمان برای مصارف عمومی و مردمی ازجمله عاملان فروش سیمان که دارای واحد صنفی با پروانه و مجوز معتبر مصالح فروشی در منطقه مشخص هستند، شرکت‌های تعاونی مصالح فروشان و اشخاص حقیقی و حقوقی که دارای پروانه مجاز ساختمانی با تعیین میزان سیمان مورد نیاز از نهادهای ذیربط هستند جهت تأمین سیمان مورد نیاز خود در بورس کالا اقدام کنند.

شایان ذکر است که ابلاغیه مورد اشاره در شهریور ماه جاری بصورت سراسری در کشور صادر شده است و از تاریخ 1400.06.22 نیز لازم الاجرا است.

کد خبرنگار: 983125

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا