Warning: mysql_pconnect(): MySQL server has gone away in C:\inetpub\vhosts\nayeghalam.ir\Arshive.nayeghalam.ir\conf\confing.php on line 9
 

اخبار
کد خبر : 13767 ۱۴۰۰/۰۶/۲۹   ۲۰:۴۰:۲۱

معاون استاندار:
طرح تفصیلی مرجع ساخت و سازهای شهری در ارومیه باشد

 

معاون عمرانی استانداری آذربایجان غربی گفت: طرح تفصیلی باید مرجع ساخت و سازهای شهری در ارومیه باشد و خارج از این طرح، اقدامی صورت نگیرد.

به گزارش نای قلم، آیدین رحمانی رضائیه امروز در آئین معارفه شهردار ارومیه اظهار کرد: جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز در سطح شهر بسیار با اهمیت است و باید به آن بسیار زیاد توجه شود.

وی اضافه کرد: یکی از مهمترین نیازهای مدیریت شهری در ارومیه، توجه به کسب درآمدهای پایدار شهری است که در کنار آن باید زمینه فرصت های سرمایه گذاری به ویژه در حوزه گردشگری لحاظ شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی عدالت محوری را رویکرد مهم دیگر حوزه مدیریت شهری برشمرد و بیان کرد:  در بحث شایسته سالاری در انتصاب ها در بدنه شهرداری، باید اقدامات خوبی صورت گیرد.

رحمانی ادامه داد: باید همچنین به منابع انسانی به عنوان سرمایه های مدیریت شهری و پرداخت حقوق آنان توجه شود که در پرداخت حقوق خواستار کمک نمایندگان مردم  در مجلس شورای اسلامی نیز هستیم.

وی اظهار کرد: باید به سمت دولت لکترونیک در مدیریت شهری برویم چرا که این مهم منجر به از بین بردن فساد در سیستم اداری می شود.

رحمانی گفت: یکی از نیازهای مدیریت شهری ارومیه در دوره جدید، تغییر منطقه بندی شهری و افزایش مناطق برای خدمت رسانی بهتر است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی افزود: با توجه به تخصص شهردار جدید ارومیه در حوزه شهرسازی ، این مهم به مدیریت شهری کمک خواهد  کرد و به اعضای شورای شهر به دلیل این انتخاب باید تبریک گفت.

* اول و آخر اقدامات باید قانون باشد

رییس دادگستری آذربایجان غربی هم گفت: اول و آخر اقدامات باید قانون باشد هر جا لغزش و پرونده کیفری بوده دلیلش آن بوده که بر مدار قانون نیست، حرکت بر مدار قانون  بسیاری از مشکلات را رقم نمی زند.

ناصر عتباتی اظهار کرد: در تمام مجموعه ها و نه صرفا شهرداری بخش نارضایتی مردم به نوع پاسخگویی است و لذا شنونده خوبی و با زبان نرم پاسخگو باشیم.

وی خواستار توزیع عادلانه خدمات شهری در نقاط مختلف شهر شد.

عتباتی اضافه کرد: در اجرای اقدامات قانونی در کنار مدیریت شهری هستیم اما خارج شدن از مسیر قانون، حمایت قضایی را به نظارت و پیگیری و ورود با هدف صیانت از حقوق بیت المال تبدیل می کند.

 رییس دادگستری آذربایجان غربی اذعان کرد: در دوره گذشته مدیریت شهری شهرها،  انواع پرونده های کیفری تشکیل شد که وجود این نوع پرونده ها منجر به سلب اعتماد مردم می شود.

وی تاکید کرد: مدیران مدیریت شهری در تحقق برنامه های خود باید پایبند قانون باشند.

* درآمد استان از ارزش افزوده بسیار کم است

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: درآمد استان از ارزش افزوده بسیار کم است.

حجت الاسلام سید سلمان ذاکر هم در این مراسم افزود: سهم استان از درآمد ارزش افزوده ۱۷۰ میلیارد تومان است که مناسب و قابل قبول نیست.

وی با اشاره به اینکه باید به فکر درآمد شهری باشیم، تصریح کرد: باید به درآمد پایدار شهری با کار کارشناسی شده توجه شود.

ذاکر یادآور شد: بخش خصوصی و مالیات از ارزش افزوده یک منبع مالی پایدار است که نباید در مدیریت شهری از آن غافل شد.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: باید با مدیریت یکپارچه شهری از تداخل برخی خدمات رسانی ها و کارها جلوگیری کرد و منابع آنها را در جای دیگر هزینه کرد.

وی اظهار کرد: باید صدور مجوزها تسهیل شود چرا که بزرگترین تحول در نظام سرمایه داری در تسهیل مجوزها رخ می دهد.

* نباید مابین مردم و مدیران شهری حائل و دری باشد

رئیس شورای اسلامی شهر ارومیه گفت: مردم ولی نعمت ما هستند لذا نباید مابین مردم و مدیران شهری حائل و دری باشد تا مردم مستقیم بتوانند دغدغه های خود را بیان کنند.

خلیل‌پور افزود: از نمایندگان مردم شهرستان ارومیه در مجلس شورای اسلامی این انتظار است که ما را حمایت و کمک کنند چرا که برای اداره کرد شهر روزانه به دو و نیم میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

وی با بیان این که ماهانه باید ۷۵ میلیارد تومان درآمد داشته باشیم تا شهر را بتوانیم اداره کنیم، اظهار کرد: با ابلاغ طرح تفصیلی جدید، بیش از 70 درصد با افت درآمدها مواجه شده ایم که باید به سمت درامدهای پایدار حرکت کرد.

خلیل‌پور اذعان کرد: طرح جامع گردشگری آذربایجان غربی در حال تهیه است و برای تکمیل این طرح، باغ شهر گردشگری سلامت در شهر ارومیه را به صورت جد پیگیری شود.

 رئیس شورای اسلامی شهر ارومیه اظهار کرد: گردشگری سلامت در شهر در حال توسعه است و این نوع گردشگری به عنوان یک منبع مالی پایدار نباید مورد غفلت واقع شود.

* به انضباط مالی در شهرداری باید نگاه ویژه شود

شهردار ارومیه گفت: به انضباط مالی در شهرداری باید نگاه ویژه شود چرا که این مهم جزو ضرورت های مدیریت شهری است.

حسین مهدی زاده افزود: فلسفه وجود شهرداری از مردم و برای مردم است و ورود شهرداری به کشمکش های سیاسی آن را از هدف نهایی خود دور می کند.

وی اعلام کرد: قول می دهم فلسفه وجودی شهرداری و آن هدف نهایی یعنی پاسخگویی به نیازهای مردم در ابعاد مختلف را تحقق بخشم .

مهدی زاده ادامه داد: سهم مدیریت شهری ارومیه در اقتصادی شهری آن اقتصاد پویا احصاء و تعریف شود و هنرمندانه باید آن را در همه مناطق به ویژه مناطق کم برخوردار شهری به کار گرفت.

شهردار ارومیه عنوان کرد: مدیریت شهری با بیش از ۴۰۰ وظیفه مشخص یک سازمان فراگیر بوده و باید در این حوزه یک ساختار اتخاذ کرد تا پاسخگوی همه این مباحث و وظایف باشد.

وی با بیان این که نیروی انسانی، منابع مالی و تجهیزات سه رکن یک سازمان را تشکیل  می دهند، اظهار کرد: نیروی انسانی شهرداری ارومیه شاید دو برابر ساختار آن باشد اما به این نیروی انسانی به عنوان یک ظرفیت نگاه شود و به سمت توانمند کردن نیرو در راستای اهداف سازمانی حرکت کرد.

شهردار ارومیه گفت: تمام شهرداری های کشور با تنگناها و مشکلات مالی دسته و پنجه نرم می کنند و برای عبور از این بحران ها کمک های دولت نیاز است.

وی عنوان کرد: تحقق مدیریت یکپارچه شهری با بهینه سازی زیرساخت های مدیریت شهری رقم می خورد .

شهردار ارومیه با اشاره به انضباط مالی، اظهار کرد: به انضباط مالی در شهرداری باید نگاه ویژه شود چرا که این مهم جزو ضرورت های مدیریت شهری است.

وی گفت: بدهی های شهرداری ارومیه با پیگیری و رایزنی رفع می شود.

به گفته شهردار ارومیه عوارضی که از شهروندان اخذ می شود نباید فقط جهت ساخت پروژه های کلان  شهری اختصاص یابد و این نوع پروژه ها با کمک های دولتی ساخته شود.

کد خبرنگار: 983125

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا