اخبار
کد خبر : 13760 ۱۴۰۰/۰۶/۲۸   ۲۰:۰۹:۳۴

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان:
پایگاه‌های تزریق واکسن برای دانش‌آموزان ایجاد می‌شود

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی گفت: طبق هماهنگی انجام شده با اداره آموزش پرورش استان پایگاه‌های تزریق واکسن برای دانش‌آموزان ایجاد می‌شود.

به گزارش نای قلم، جواد آقازاده در گفتگوی اختصاصی در خصوص دانش آموزان بدون کارت ملی اظهار کرد که در سامانه کشوری امکان ثبت‌نام این افراد با شماره شناسنامه اعمال شده است.

وی افزود: طبق اعلام وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی سامانه کشوری واکسیناسیون برای متولدان یک مهر 1382 تا یک مهر 1383 از امروز فعال بوده و دانش آموزان برای ثبت نام در سامانه و دریافت واکسن می‌توانند به مراکز تجمیعی واکسیناسیون مراجعه کنند.

آقازاده تصریح کرد: علاوه بر دانش آموزان مابقی همشهریان بالای 17 سال نیز می توانند با ثبت نام در سامانه برای دریافت واکسن خود اقدام کنند.

وی در خصوص وضعیت واکسیناسیون در استان توضیح داد: واکسن سینوفارم به اندازه کافی در استان موجود است، واکسن اسپوتنیک هم وارد کشور شده و در مرحله لیبل گذاری است که به احتمال زیاد روز دوشنبه وارد استان می‌شود.

آقازاده ادامه داد: واکسن برکت همچنان در استان موجود نیست و موجودی واکسن آسترازنکا محدود است.

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان در خصوص سن واکسیناسیون نیز با اشاره به واکسیناسیون بدون نیاز به ثبت‌نام در شهرستان‌های زیر 20 هزار نفر جمعیت گفت: در استان افراد بالای 18 سال به شرط ثبت نام در سامانه salamat.gov.ir واکسینه می شوند.

 این مقام مسئول افزود: با وجود افزایش تعداد واکسیناسیون و ایجاد چهار مرکز جدید در روزهای آتی و همچنین موجودی واکسن سینوفارم برای دز اول و دوم تنها مساله قابل اهمیت تجمع افراد در مراکز واکسیناسیون بدون ثبت نام در سامانه و عدم رعایت نوبت دهی است.

 وی ادامه داد: از هم استانی ها این تقاضا را داریم که قبل از مراجعه به مراکز واکسیناسیون حتما در سامانه   salamat.gov.irثبت نام کرده و طبق زمان‌بندی ارائه شده از سامانه مذکور به مراکز واکسیناسیون مراجعه کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی در خصوص مجوز تزریق واکسن متفاوت برای دز دوم گفت: فقط افرادی که دز اول واکسن اسپوتنیک دریافت کرده اند می توانند دز دوم را واکسن آسترازنکا دریافت کنند.

آقازاده در خصوص دریافت کارت واکسن گفت: اسامی و کد ملی افراد واکسینه شده در سامانه کشوری به تفکیک نوع واکسن و دز دریافتی موجود است و در صورت نیاز کارت واکسیناسیون صادر می شود.

وی ادامه داد: دز سوم واکسن هم طبق مصوبات کشوری صرفا برای کادر درمان خواهد بود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان همچنین با اشاره به وضعیت قرمز و در پیک ماندن استان به خاطر عدم استفاده از ماسک و شرکت در دورهمی‌ها به خصوص تجمع شبانه کارگران فصلی از مردم استان خواست تا پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند.

کد خبرنگار: 983126

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا