اخبار
کد خبر : 1376 ۱۳۹۴/۱۰/۱۲   

آموزش حقوق شهروندی کمتر مورد توجه قرار گرفته است

مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری آذربایجان غربی گفت: متاسفانه به آموزش حقوق شهروندی مردم کمتر پرداخته شده است.

به گزارش نای قلم، هوشنگ عطاپور امروز در دومین نشست آموزشی تخصصی دبیران حجاب و عفاف و حقوق شهروندی استان، اظهار کرد: با رعایت حقوق شهروندی در جامعه، انضباط اجتماعی محقق می‌شود.

وی افزود: حقوق شهروندی یک موضوع عام بوده و بیشتر بحث آموزش آن در دنیا مطرح است هرچند که کشور در این زمینه عقب مانده است اما این عقب ماندگی به معنای بی توجهی به این موضوع نبوده بلکه می توان گفت به این حقیقت کمتر پرداخته شده است.

عطاپور ادامه داد: پایه و اساس یک جامعه توسعه یافته رعایت حقوق شهروندی توسط تمام اقشار جامعه است و بدون رعایت آن جامعه توسعه یافته نخواهد بود.

مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری در بخش دیگری از سخنان خود از برگزاری جشنواره علمی حقوق شهروندی با محوریت دولت الکترونیک در اردیبهشت ماه سال آینده خبر داد و گفت: دستگاه های اجرایی فرصت دارند تا آغاز برگزاری جشنواره مسائل و مشکلات در زمینه زیر ساخت ها و نرم افزارهای دولت الکترونیک را در استان حل کنند تا جشنواره با کیفیت مطلوب برگزار شود.

وی با اشاره به اهمیت توسعه دولت الکترونیک در استان اشاره کرد و گفت: توسعه دولت الکترونیک باعث کاهش و جلوگیری از بروز فساد اداری می شود.

مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری همچنین ارائه اکترونیکی خدمات و استفاده از فن آوری های نوین در جهت کاهش مراجعات مردم به دستگاه های اجرایی را ضروری دانست .

عطاپور با تاکید بر لزوم توجه جدی دستگاه ها و نهاد ها برای جلوگیری از تضییع حقوق شهروندی، گفت: با تکریم ارباب رجوع و صیانت از حقوق شهروندی و نظارت جدی دستگاه های نظارتی در این زمینه امنیت اجتماعی و عمومی در جامعه بیشتر می شود. 

عطاپور خاطرنشان کرد: در واقع یکی از سیاست های دولت، اجرای برنامه های جامع، توسعه نظام حقوقی به منظور عملی سازی و اجرای حقوق در سطح جامعه است تا بدین وسیله مردم را به حقوق و وظایف‌شان در جامعه آشنا سازد.

وی ادامه داد: بر اساس این مصادیق تمام دستگاه ها از جمله سازمان های دولتی، نهاد های عمومی، تشکلات صنفی و سایر قوا موظفند تمامی مصادیق مربوط به حقوق شهروندی را شناسایی و احصاء کرده و به اداره کل امور اجتماعی استانداری ارائه دهند.

مدیرکل دفتر فرهنگی و اجتماعی استانداری آذربایجان غربی در ادامه سخنان خود به بیان و تشریح برنامه های ۹ گانه صیانت از حقوق شهروندی پرداخت و گفت: تعیین سیاست ها و راهبردهای صیانت از حقوق شهروندی، آموزش و توانمندسازی مدیران، کارکنان دستگاه های اجرایی در زمینه حقوق شهروندی، اطلاع رسانی و آگاه سازی شهروندان، پیشگیری از تضییع حقوق شهروندان، ارتباطات مردمی و توسعه خدمات الکترونیکی، روان سازی قوانین و مقررات، فضاسازی و تبلیغات محیطی، تشویق و ترغیب، پایش و بررسی وضعیت حقوق شهروندی، برنامه های اعلام شده در خصوص صیانت از حقوق شهروندی است.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا