اخبار
کد خبر : 13756 ۱۴۰۰/۰۶/۲۸   ۱۷:۰۵:۳۷

مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان غربی:
اعتبار بیمه‌ی سلامت به صورت الکترونیکی تمدید می‌شود / 120 میلیارد تومان مجموع هزینه‌های بیمه سلامت در کرونا

 

مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان غربی گفت: این اداره کل از زمان شیوع کرونا تا پایان خردادماه حدود 120 میلیارد تومان در خصوص بیمه‌شدگان بیمه سلامت استان پرداخت کرده است.

به گزارش نای قلم، فریده جعفری امروز در گفتگوی خبری اظهار کرد: این میزان برای حدود 27 هزار پرونده بستری پرداخت شده است.

وی افزود: در سه ماهه سال جاری نیز برای هشت هزار و 764 پرونده بستری حدود 46 میلیرد تومان پرداخت شده است.

مدیرکل بیمه سلامت استان ادامه داد: بیمه سلامت، خدمات و اقدامات ارزنده ای در جهت پیشگیری از شیوع کرونا مانند اجرای برنامه نسخه نویسی الکترونیک و حذف دفترچه های بیمه سلامت به منظور حذف چرخه انتقال ویروس از طریق دفترچه بیمار، تحت پوشش قراردادن افراد فاقد بیمه درمانی مبتلا به کرونا در روی تخت بیمارستان ها و پرداخت هزینه آنها به صورت بیمه‌ای و پرداخت ۹۰ درصد هزینه‌های بیماران بستری کرونایی در بیمارستان‌ها انجام داده است.

به گفته وی، هم اینک 2 میلیون و 60 هزار و 756 نفر از مردم آذربایجان غربی در قالب پنج صندوق بیمه سلامت همگانی، روستاییان، کارکنان دولت، سایر اقشار و ایرانیان تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند.

مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان غربی به طرح جدید نظام ارجاع برای بیمه شدگان صندوق بیمه همگانی نیز اشاره کرد و گفت :زیرساخت های اجرای طرح نظام ارجاع در صندوق بیمه همگانی سلامت در استان آذربایجان غربی از مهر ماه 1400 اجرایی می‌شود.

جعفری اظهار کرد: اجرای طرح نظام ارجاع در قالب دو صندوق روستایی و همگانی انجام می شود که صندوق روستایی در استان آذربایجان غربی یک میلیون و 200 هزار نفر عضو و صندوق بیمه سلامت همگانی در استان 558 هزار نفر عضو دارد.

وی در ادامه افزود: یکی از اهداف و پیامدهای این طرح در بیمه سلامت استان افزایش سطح دسترسی بیمه شدگان به خدمات درمانی، رعایت عدالت در دریافت بیمه خدمات و هدایت بیماران در مسیر درست درمان با کمترین هزینه است که صندوق بیمه همگانی تاکنون موفق به ارائه خدمات خود هم در بخش دولتی و هم در بخش خصوصی شده‌ است.

جعفری خاطرنشان کرد: با اجرای این طرح بیمه‌شدگان صندوق بیمه همگانی که تاکنون از خدمات بخش دولتی بهره می‌گرفتند قادر خواهند بود، خدمات سطح یک را از پزشکان خانواده بگیرند و با کاهش پرداختی از جیب بیمار، مبلغ پرداختی فرد به پزشک خانواده شش هزار تومان خواهد بود .

به گفته وی پرداختی سازمان بیمه سلامت ایران به این پزشکان براساس سرانه به ازای هر فرد هفت هزار و 500 تومان در هر ماه خواهد بود.

مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان غربی همچنین با تاکید بر استفاده بیمه‌شدگان از خدمات سامانه های شهروندی سازمان بیمه سلامت ایران در راستای قطع زنجیره انتشار و انتقال کرونا گفت: بیمه‌شدگان روستایی و بیمه سلامت همگانی می‌توانند اعتبار بیمه‌هایشان را تمدید کنند.

جعفری تصریح کرد: با توجه به این که اعتبار بیمه‌ای برخی از بیمه‌شدگان در صندوق‌های بیمه‌ای روستاییان و سلامت همگانی در حال اتمام است، لذا بیمه‌شدگان برای تمدید پوشش بیمه‌ای خود می‌توانند با مراجعه به درگاه‌های خدمات غیرحضوری بیمه سلامت جهت تمدید اعتبار بیمه های درمانی خود اقدام کنند.

وی همچنین اضافه کرد: امکان تمدید برای تمام خانوارهای تحت پوشش از 40 روز قبل از اتمام اعتبار بیمه‌های درمانی از طریق خدمات غیرحضوری فراهم است تا با وارد کردن شماره ملی سرپرست خانوار و شماره تلفن همراه خود اقدام به تمدید اعتبار کنند.

مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان غربی ادامه داد: محدودیت عدم امکان تمدید اعتبار بیمه برای بیمه شدگان قبلی سازمان برداشته شده و امکان تمدید اعتبار پوشش بیمه با گذشت هر زمان از هنگام پایان اعتبار، با استفاده از سامانه خدمات غیرحضوری شهروندی فراهم شده است.

به گفته این مقام مسوول، هموطنان می‌توانند سوالات بیمه ای خود از بیمه سلامت را به طور شبانه روزی از تلفن 1666 بپرسند و نوع صندوق بیمه و مدت اعتبار آن در بیمه سلامت را تنها با شماره گیری  #1666* استعلام کنند.

جعفری در خصوص کاربرد سامانه‌های غیرحضوری شهروندی سازمان نیز گفت: بیمه‌شدگان بیمه سلامت می‌توانند برای اموراتی از قبیل احراز هویت بیمه شده براساس شماره ملی و شماره موبایل، مشاهده اطلاعات هویتی و بیمه‌ای، تغییر عکس و تمدید اعتبار بیمه، مشاهده تمام نسخ و مشاهده ریز نسخه اعم از تجویزی و خدمات ارائه شده نیز از این سامانه ها استفاده کنند.

64 درصد جمعیت آذربایجان غربی تحت پوشش بیمه سلامت هستند.

کد خبرنگار: 983127

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا