اخبار
کد خبر : 1375 ۱۳۹۴/۱۰/۱۲   

امدادرسانی هلال احمر آذربایجان غربی به 1300 مسافر گرفتار در کولاک

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی گفت: امدادگران جمعیت هلال احمر استان طی چهار روز گذشته 500 دستگاه خودرو را رها سازی کردند و بیش از یک هزار و 300 نفر را از برف و کولاک نجات دادند.

به گزارش نای قلم، جابر ثوابی در گفت و گویی با اشاره به ورود یک سامانه بارشی و سرد به کشور گفت: از اوایل این هفته و با ورود این سامانه ی بارشی، بارش برف توام با بوران و کولاک بیشتر مناطق آذربایجان غربی را فرا گرفته است و آسمان این استان همچنان در تسخیر برف و بوران است.

وی افزود: براساس گزارش های رسیده بارش برف بیشتر شهرستان های آذربایجان غربی را تحت تاثیر قرار داده است و شاهد برف گرفتگی معابر و جاده های بین شهری و روستایی و همچنین گرفتاری و در راه ماندن وسائط نقلیه و مسافران برون شهری بودیم.

ثوابی از رها سازی 500 دستگاه خودرو در طول چهار روز گذشته از چنگال برف و یخ خبر داد و اظهار کرد: از هفتم تا دهم اسفند ماه سال جاری با تلاش امدادگران و نجاتگران جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی توانستیم بیش از یک هزار و 300 نفر در راه مانده و گرفتار شده در برف و کولاک را از محورهای مواصلاتی استان نجات دهیم.

این مقام امدادی از جمعیت هلال احمر شهرستان میاندوآب به عنوان رکوردار عملیات رهاسازی خوردرو در طول چهار روز گذشته نام برد و خاطرنشان کرد: شهرستان میاندوآب با 120 عمیات رهاسازی در رتبه اول و شهرستان های مهاباد و اشنویه به ترتیب با 102 و 97 عملیات رهاسازی در رتبه های دوم و سوم قرار دارند.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی خاطر نشان کرد: در این مدت به علت شرایط نامساعد جوی، کاهش دید و برف گرفتگی جاده ها چهار نفر در ‍‍‍‍پایگاه امداد و نجات بین جاده ای شهرستان بوکان، دو نفر در پایگاه امداد و نجات بین جاده ای شهرستان مهاباد ، سه نفر در پایگاه امداد و نجات بین جاده ای شهرستان نقده و در مجموع به 9 نفر اسکان اضطراری داده شد.

ثوابی، همچنین با اشاره به انتقال 2 نفر به مراکز درمانی، تصریح کرد: جهت رفاه حال حادثه دیدگان و در راه ماندگان در بین تعدادی از گرفتار شدگان در برف و کولاک اقلام زیستی و خوراکی توزیع شد.

این مقام مسئول در جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی با توصیه به رعایت اصول ایمنی در چنین مواقعی تاکید کرد: در صورت مواجهه با حادثه و فرد آسیب دیده هر چه سریعتر با ندای امداد یا همان شماره 112 جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی تماس بگیرید.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا