Warning: mysql_pconnect(): MySQL server has gone away in C:\inetpub\vhosts\nayeghalam.ir\Arshive.nayeghalam.ir\conf\confing.php on line 9
 

اخبار
کد خبر : 13745 ۱۴۰۰/۰۶/۲۶   ۱۸:۰۹:۵۵

معاون امور معادن و صنایع معدنی استان متذکر شد؛
واردات سنگ‌های تراش‌خورده از دلایل کم رونق شدن تولید سنگ‌های قیمتی است

 

معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی گفت: یکی از دلایل کم رونق شدن فرآوری و تولید در حوزه‌های سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی در کشور واردات سنگ‌های تراش‌خورده از کشورهای دیگر است.

به گزارش نای قلم، پریسا عابدپور در گفتگویی اظهار کرد: تولید این سنگ ها در داخل کشور مقرون به صرفه نیست همچنین موجب پایین آمدن استقبال مردم به ویژه جوانان برای ادامه اشتغال در این حوزه شده است.

وی از ایجاد واحدهای فرآوری گوهرسنگ‌ها در آذربایجان غربی خبر داد و افزود: در راستای جلوگیری از خام فروشی، توسعه صنعت سنگ‌های قیمتی، راه اندازی کارگروه بهینه سازی صنعت گوهرسنگ‌ها از سال ۹۸ آغاز شده است و در این راستا برنامه‌های تدوین شده را تا رسیدن به حصول نتیجه پایش خواهیم کرد.

معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان افزود: برای رسیدن به اهداف مشخص شده در حوزه فرآوری گوهر سنگ ها از کارشناسان و صاحبنظران اقتصادی، کارشناسان امور اصناف، گردشگری و میراث فرهنگی، سازمان آموزش فنی و حرفه ای و فعالان بخش خصوصی استفاده خواهیم کرد.

عابدپور تصریح کرد: توسعه فرآوری گوهرسنگ ها در ایجاد اشتغال و درآمدزایی نقش بسزای خواهد داشت که بخش زیادی از این اشتغالزایی از طریق اجرای برنامه‌های ما در رونق مشاغل خانگی، ایجاد کارگاه‌های کوچک، بازارچه‌های خرید و فروش در استان‌ محقق می‌شود.

وی با اشاره به اینکه آذربایجان غربی ظرفیت بالایی برای تولید و حتی صادرات این سنگ ها را دارد، اضافه کرد: در حال حاضر آموزش و تولید گوهرسنگ ها باید در استان مدیریت شود که این کارگروه در صدد برگزاری دوره های آموزش و ایجاد کارگاه های فرآوری سنگ های نیمه قیمتی است و در داخل کشور و کشورهای همسایه به ویژه ترکیه بازار خوبی برای این سنگ ها وجود دارد.

کد خبرنگار: 983126

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا