اخبار
کد خبر : 13731 ۱۴۰۰/۰۶/۲۳   ۲۰:۴۰:۴۰

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی:
آذربایجان غربی تعداد 8600 نفر کمبود نیروی انسانی دارد

 

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی گفت: هم اکنون آموزش و پرورش استان تعداد هشت هزار و ۶۰۰ نفر کمبود نیروی انسانی دارد که با استمرار بازنشستگان و حق التدریس پوشش داده شده است.

به گزارش نای قلم، مهین منافی روز سه شنبه در جلسه شورای معاونان اداره کل با شورای معاونان مناطق و نواحی با حضور معاون اموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش اظهار کرد:  سرانه فضای آموزشی در سطح استان آذربایجان غربی ۴.۰۵ مترمربع به ازای هر دانش آموز است که پایین تر از میانگین کشوری است.

وی افزود: شکل جغرافیایی و مرزی بودن از مهمترین علل محرومیت این استان در بخش آموزش و وضعیت نامطلوب فضای آموزشی است.

منافی بیان کرد: 60 درصد مدارس استان به تعداد سه هزار و ۲۴ مدرسه در مناطق روستایی قرار گرفته است.

وی با اشاره به مجاهدت فرهنگیان استان در ایام کرونا گفت: با وجود محدودیت دسترسی به اینترنت در سطح استان، در این ایام یک هزار و ۸۵۰ روستا نسبت به این امکانات تجهیز شدند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان غربی بیان کرد: در مناطقی که فاقد امکانات اینترنت بودند، معلمان از طریق درسنامه ها و تشکیل گروه‌های آموزشی خودجوش، فرآیند آموزش را تداوم بخشیدند.

منافی ادامه داد: بیش از ۹۸ درصد مدیران مدارس، ۹۴ درصد معلمان و ۸۵ درصد دانش آموزان استان در برنامه شاد فعال هستند.

وی افزود: در ارزیابی عملکرد دستگاه‌های اجرایی، آموزش و پرورش استان در حوزه شاخصهای اختصاصی با تحقق بیش از ۹۲ درصدی اهداف تعیین شده، مورد تقدیر استانداری آذربایجان غربی قرار گرفت و رتبه عالی در سطح استان کسب شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان ادامه داد: سال تحصیلی گذشته تعداد ۳۲۴ هزار دانش آموز دوره ابتدایی در سطح استان مشغول تحصیل بود.

وی اضافه کرد: در راستای آغاز سال تحصیلی جاری در استان ۴۶ پایگاه سنجش شاخص های سلامت نوآموزان و یک پایگاه تخصصی ایجاد شده است و ۵۶ هزار نفر به این پایگاه ها مراجعه کرده اند.

منافی گفت: شش هزار نفر نوآموز پایه اول و ۲ هزار و ۷۰۰ نفر پیش دبستانی نیز در این مدت اقدام به نوبت گیری کرده اند.

وی بیان کرد: میزان تراکم کلاسی در مقطع ابتدایی امسال ۲۵.۲۹ درصد، متوسطه اول ۲۷.۸۶ و متوسطه دوم ۲۵.۰۵ و تراکم کل استان ۲۵.۸۲ بوده است.

کد خبرنگار: 983127

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا