اخبار
کد خبر : 13727 ۱۴۰۰/۰۶/۲۳   ۱۹:۲۱:۵۳

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان:
جمعیت بالای 18 سال در شهرستان‌های مرزی واکسینه می شوند

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی گفت: جمعیت بالای 18 سال در شهرستان‌های مرزی سردشت و پیرانشهر واکسینه می شوند و در صورت اخذ مجوز در تمام مناطق مرزی هم این شرط سنی لحاظ می‌شود.

به گزارش نای قلم، جواد آقازاده در مراسم افتتاح پایگاه تجمیعی واکسیناسیون شهرداری ارومیه اظهار کرد: در شهرها و روستاهای با کمتر از 20 هزار جمعیت شرط سنی بالای 18 سال اعمال می شود و برای این افراد که در مراکز بهداشت پرونده بهداشتی دارند نیازی به ثبت نام در سایت salamat.gov.ir نیست.

وی افزود: در آذربایجان غربی تا متولدن 1368 می توانند با ثبت نام در سامانه salamat.gov.ir و مراجعه به مراکز واکسیناسیون واکسن خود را دریافت کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان ادامه داد: روز گذشته تعداد 60 هزار دز واکسن تزریق شد و با برنامه ریزی انجام شده در صورت تامین واکسن و افزایش مراکز واکسیناسیون 100 تا 150 هزار دز واکسن تزریق می شود.

آقازاده در ادامه سخنان خود تصریح کرد: افرادی که دوز اول واکسن اسپوتنیک  دریافت کرده اند به علت موجود نبودن این واکسن دز دوم واکسن آسترازینکا دریافت می‌کنند.

وی در ادامه گفت واکسن سینوفارم به حد کافی موجود است و واکسن برکت از فردا با اولویت دز دوم تزریق می‌شود.

وی مجددا خاطرنشان کرد که بهترین واکسن اولین واکسنی است که تزریق می شود.

سرپرست شهرداری شهرستان ارومیه نیز گفت: مرکز واکسیناسیون شهید باباساعی با همکاری شورای شهر و دانشگاه علوم پزشکی به منظور رفاه حال اهالی خیابان شهید باباساعی دایر شد.

غلامرضا عدل‌دوست افزود: علاوه بر مرکز واکسیناسیون شهید باباساعی که توسط شهرداری ارومیه ساخته شد این ارگان با مرکز بهداشت، سپاه و فرمانداری ارومیه در ساخت مراکز واکسیناسیون دیگری نیز همکاری داشته است.

حسین پناهی، عضو شورای شهر ارومیه نیز اظهار امیدواری کرد که شهر ارومیه جز شهرهای پیشگام در امر واکسیناسیون در کشور باشد.

رسول مقابلی فرماندار شهرستان ارومیه هم با تشکر از جامعه پزشکی و مدافعان سلامت که بیش از 18 ماه با بیماری کرونا درگیرند، گفت: تمام نهادها و دستگاه ها برای تسریع و هم افزایی در امر واکسیناسیون و جبران خسران مادی و معنوی وارد شده به مردم باید همکاری لازم را انجام دهند.

کد خبرنگار: 983125

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا