اخبار
کد خبر : 1371 ۱۳۹۴/۱۰/۱۱   

آخرین وضعیت‌ جوی و ترافیکی راه های استان

پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی، آخرین وضعیت جوی و ترافیکی راه های مواصلاتی استان را اعلام کرد.

به گزارش نای قلم، برابر گزارش های دریافتی در استان آذربایجان غربی محورهای سردشت به مهاباد، پیرانشهر، ماکو و پلدشت بارش برف اعلام شده است.

بر اساس این گزارش راه ۱۰۵ روستا در چالدران و پلدشت در آذربایجان غربی در پی بارش برف بسته شده است.

رئیس اداره پیش‌بینی هواشناسی آذربایجان غربی هم گفت: بیشترین میزان بارندگی درسردشت 42.7 میلی متر گزارش شده است.

مهدی صابری در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به بارش برف در استان اظهار کرد: طی 24 ساعت گذشته میزان بارش‌ها برحسب میلیمتر در ارومیه 5.4،اشنویه 19.7، پیرانشهر 36، سردشت 42.7، انزل 2.4مهاباد 12.6، ماکو 17.7نقده 13.3،خوی 2.8،چالدران 14.2 میلیمتر ثبت شده است.

صابری تصریح کرد: ارتفاع برف در ارومیه 7، سردشت 43، اشنویه 11، ماکو 28، پیرانشهر 32 ،انزل 3 و چالدران 30 ،خوی 2سانتی متر است.

وی با بیان این‌که چالدران، تکاب و ماکو با دمای 8 درجه زیر صفر سردترین شهرستان‌های استان گزارش شده است، افزود: کمینه دمای ارومیه منفی 1 درجه سانتیگراد و بیشینه دما 3 درجه سانتی گراد است.

وی گفت: بررسی الگوهای پیش‌یابی هم‌چنان نشان دهنده فعالیت سامانه بارشی فعال در استان است که سبب ابرناکی، گاهی وزش باد شدید، مه آلودگی و بارش‌های برف و باران فردا خواهد شد.

رئیس اداره پیش‌بینی هواشناسی آذربایجان غربی گفت: پیش‌بینی می شود امروزجمعه آسمان استان ابری گاهی وزش باد نسبتا شدیدهمراه بارش برف و باران و مه آلود باشد.

کولاک شدید محور مهاباد ـ بوکان

رئیس پلیس راه میاندوآب هم گفت: به علت بارش شدید برف و کولاک شدید و بی سابقه محور مهاباد به بوکان در جاده برهان تا اطلاع ثانوی مسدود است.

در پی کولاک شدید و نبود دید در این محور مواصلاتی به ویژه در گردنه قره بلاغ، تردد در این مسیر غیرممکن شده است.

وی اضافه کرد: هم اکنون پلیس راه با استقرار در ورودی این محور مانع عبور خودروها می شود.

سرگرد اسماعیل شکری گفت: کولاک همچنین عصر پنجشنبه تردد در محور مهاباد به میاندوآب در سه راهی ترشکان را نیز با مشکلات زیادی مواجه ساخت و موجب شد تا برای ساعاتی تردد در این محور نیز متوقف شود.

وی با بیان اینکه بقیه راه های این شهرستان باز و تردد در آنها جریان دارد، از رانندگان خواست با احتیاط لازم و همراه با تجهیزات زمستانی تردد کنند.

شکری از رانندگان خواست هنگام تردد در جاده ها به ویژه محورهای کوهستانی و برفگیر استان آذربایجان غربی، زنجیر چرخ به همراه داشته باشند.

پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی همچنین اعلام کرد: مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا با شماره تلفن 120و 88255555 (10 خط) به طور شبانه روزی پاسخگوی وضعیت راه های کشور و امداد رسانی احتمالی به هموطنان است.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا