اخبار
کد خبر : 13699 ۱۴۰۰/۰۶/۲۰   ۱۸:۳۲:۳۷

طبق قانون جرایم رایانه‌ای؛
هرگونه بداخلاقی در فضای مجازی جرم است

 

رئیس پلیس فتا آذربایجان غربی گفت: هرگونه بداخلاقی و ایجاد مزاحمت برای دیگران در فضای مجازی طبق قانون جرایم رایانه‌ای جرم بوده و با خاطیان این حوزه طبق قانون برخورد می‌شود.

به گزارش نای قلم، سرهنگ اکبر نصرتی در گفتگوی اختصاصی اظهار کرد: ناآگاهی و نداشتن دانش کافی در حوزه فعالیت در فضای مجازی ریشه بسیاری از گرفتاری‌های کاربران در این حوزه است.

وی با مراجعه یکی از شهروندان مبنی بر اینکه در شبکه اجتماعی اینستاگرام از سوی فردی ناشناس مورد هتک حیثیت قرار گرفته است، موضوع مورد بررسی قرار گرفت.

رئیس پلیس فتا استان ادامه داد: با بررسی صفحه مذکور در اینستاگرام، مشاهده شد که گرداننده صفحه مطالب توهین‌آمیزی را بر علیه شاکیه درج کرده و مزاحمت‌هایی را برای وی به وجود آورده است.

نصرتی با بیان اینکه فضای مجازی همانند فضای حقیقی قوانین مخصوص به خود را دارد، گفت: با انجام اقدامات فنی و پلیسی فرد خاطی شناسایی و با مشاهده ادله قاطع پلیس، چاره‌ای جز اعتراف به بزه ارتکابی خود نداشته و علت این عمل خلاف قانون خود را سرگرمی و عدم آگاهی از قوانین موجود در فضای مجازی اعلام کرد.

رئیس پلیس فتا استان با بیان اینکه سایت پلیس فتا به عنوان پل ارتباطی با هموطنان است، گفت: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه موارد خلاف قانون در فضای مجازی می‌توانند از این طریق با پلیس در میان بگذارند.

کد خبرنگار: 983125

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا