اخبار
کد خبر : 13694 ۱۴۰۰/۰۶/۱۹   ۱۱:۰۷:۲۷

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان:
شیوع کرونا در آذربایجان غربی نزولی نیست

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی آذربایجان غربی گفت: تمام شهرستان‌های استان همچنان در وضعیت قرمز هستند و شیوع بیماری نزولی نشده است.

به گزارش نای قلم، جواد آقازاده در گفتگوی اختصاصی اظهار کرد: در آستانه رسیدن به قله یا پیک بیماری هستیم و با تعداد بیش از چهار هزار نفر مراجعه روزانه به مراکز 16 ساعته و 2 هزار و 310 بستری در بیمارستان‌ها و آمار بالای 300 بیمار در ICU با 82 بیمار متصل به ونتیلاتور و متعاقبا با تعداد بالای فوتی‌ها مواجه هستیم.

وی افزود: این آمار نشان می دهد که تعداد افراد بیمار تقریبا افزایشی ندارد و در نقطه اوج خود هست که لازمه نزولی شدن آن رعایت هر چه بیشتر پروتکل‌هاست.

آقازاده افزود: آذربایجان غربی با شیب ملایم وارد موج پنجم شد و اکنون تقریبا در نقطه اوج قرار دارد که با رعایت هر چه بیشتر همشهریان وارد مرحله نزولی خواهد شد.پ

وی گفت: در کشور به جز دو استان دیگر همه استان‌ها وارد مرحله نزولی ابتلا به بیماری شده اند و اپیدمی موج پنجم در حال از بین رفتن است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان با اشاره به شروع واکسیناسیون اقشار مختلف از جمله دانشجویان و صنایع در خصوص فاصله زمانی اعلام شده بین دوز اول و دوم، تصریح کرد: این بازه زمانی صرفا برای بهبود سیستم ایمنی بدن برای مقابله با ویروس است.

وی ادامه داد: در صورت تامین واکسن به اندازه مکفی واکسیناسیون برای تمام گروه‌های سنی انجام می‌شود.

کد خبرنگار: 983126

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا