Warning: mysql_pconnect(): MySQL server has gone away in C:\inetpub\vhosts\nayeghalam.ir\Arshive.nayeghalam.ir\conf\confing.php on line 9
 

اخبار
کد خبر : 13678 ۱۴۰۰/۰۶/۱۶   ۱۰:۱۲:۱۶

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان:
واکسن کرونا به متولدان۱۳۶۵و قبل آن در آذربایجان‌غربی تزریق می‌شود

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی گفت: واکسن کرونا به متولدان سال های ۱۳۶۵ و قبل از آن در استان تزریق می شود که می تواند زمینه تسریع در واکسیناسیون را فراهم سازد.

به گزارش نای قلم، جواد آقازاده در گفتگویی در خصوص آخرین وضعیت واکسیناسیون کرونا در استان اظهار کرد: با توجه به تصمیم جدید وزارت بهداشت، افرادی که ۳۵ سال و بیشتر دارند، می‌توانند بعد از ثبت نام در سایت salamat.gov.ir به مراکز واکسیناسیون در آذربایجان غربی مراجعه کرده و دز اول واکسن کرونا را تزریق کنند.

وی با بیان اینکه با این روند، امیدوار هستیم که واکسیناسیون در آذربایجان غربی شتاب بیشتری بگیرد، ادامه داد: این دانشگاه از ابتدای واکسیناسیون تاکنون هیچ گونه ذخیره واکسنی نداشته و به صورت به‌روز سهمیه واکسن خود را به گروه‌های سنی مشمول تزریق کرده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی آذربایجان غربی اضافه کرد: در حال حاضر واکسن برکت موجود است و از روزهای آتی به ترتیب واکسن‌های آسترازنکا و سینوفارم به دوزهای واکسیناسیون دانشگاه اضافه خواهد شد.

آقازاده در خصوص واکسیناسیون اقشار مختلف گفت: واکسیناسیون توسط دانشگاه و نیروهای آموزش دیده از طرف دانشگاه و به کمک مسئولین مشاغل مختلف در خصوص تأمین فضای فیزیکی انجام خواهد شد.

وی از همکاری دانشگاه‌های ارومیه و آزاد در واکسیناسیون دانشجویان و اعضای هیئت علمی و دانشگاه غیر انتفاعی آذر آبادگان که مسئولیت واکسیناسیون تمام دانشگاه‌های غیر انتفاعی را بر عهده دارد ابراز رضایت کرد و گفت: تزریق دز دوم واکسن برکت و آسترازنکا از ۱۴ شهریور ۱۴۰۰ آ غاز شده و از ۱۵ شهریور هم تزریق دوز دوم واکسن سینوفارم اضافه شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان تاکید کرد: تا تاریخ ۳۰ شهریور ۱۴۰۰ تمام اقشار باید آمادگی خود جهت مشارکت در امر واکسیناسیون را اعلام کنند تا زمان واکسیناسیون آنها مشخص شود در خصوص مراکز تجمیعی ارومیه که شامل حضرت پور، رازی، المهدی، ساوالان، شقایق و خودرویی یک در خیابان امنیت طلب و خودرویی دو جنب استخر مخابرات، شهید آهن دوست با مدیریت ارتش، دانشگاه آزاد که برای افراد بیمه ارائه خدمات می‌دهد، هلال احمر و امام علی و به طور کلی ۸۵ مرکز واکسیناسیون در ارومیه و ۴۰ مرکز تجمیعی در استان و در کل ۱۴۷ تیم خدمات واکسیناسیون را انجام می‌دهند.

وی خاطر نشان کرد: به منظور کاهش تجمعات در مراکز واکسیناسیون تصمیم بر آن شد مراکز واکسیناسیون شقایق و خودرویی ۱ به صورت شبانه روزی و بیست و چهار ساعته ارائه خدمت نمایند و ابراز امیدواری کرد در جهت کنترل بیماری کرونا تمام همشهریان واکسینه می‌شوند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان با بیان اینکه در شبانه روز گذشته، 2 هزار و 309 نفر در آذربایجان غربی به کرونا مبتلا و ۴۱۸ تن از آنان در مراکز درمانی بستری شدند، افزود: با بستری شدن این تعداد بیمار، کل بستری شدگان سندرم حاد تنفسی در آذربایجان غربی به 2 هزار و 210 نفر رسید از این تعداد بیشترین تعداد بستری‌ها با 15 هزار و 550 نفر در ارومیه، ثبت شده است.

آقازاده یادآور شد: همچنین در این مدت ۱۸ بیمار شامل چهار بیمار در ارومیه، چهار بیمار در میاندوآب، سه نفر در ماکو و هفت نفر دیگر در اشنویه، بوکان، پلدشت، خوی، سلماس، شاهین دژ و مهاباد جان باختند و مجموع فوتی‌های ناشی از کرونا در استان به پنج هزار و 742 نفر رسید.

تاکنون بیش از ۹۰۰ هزار نفر در آذربایجان غربی واکسن کرونا تزریق کرده اند.

کد خبرنگار: 983126

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا