اخبار
کد خبر : 13663 ۱۴۰۰/۰۶/۱۲   ۱۸:۰۴:۱۱

کمبود واکسن دُز دوم در آذربایجان غربی؛
واکسن از فردا وارد استان می‌شود

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی از کمبود واکسن دُز دوم در استان خبر داد و گفت: با وجود کمبود واکسن، ایستگاه‌های تزریق واکسن تعطیل نشده و از واکسن‌های مازاد ایستگاه‌های دیگر برای مراکزی که با کمبود مواجه هستند استفاده می شود.

به گزارش نای قلم، جواد آقازاده در گفتگوی خبری اظهار کرد: از فردا واکسن سینوفارم، آسترازینکا و برکت تحویل استان می‌شود.

وی افزود: با توجه به اینکه آذربایجان غربی با تمام شهرستان‌ها از نظر کرونا قرمز هست لذا کرونا اولین بحث امروز کشور و استان ماست.

به گفته آقازاده، آذربایجان غربی نسبت به سایر استان‌ها با تاخیر وارد موج پنجم شده ولی هیچ کدام از موج‌ها به این شدت نبوده به طوری که امروز تعداد بستری‌ها در استان 2 هزار و 200 نفر است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان تصریح کرد: در هفته گذشته مراجعه بیماران به مراکز 16 ساعته افزایش یافته و به طور متوسط چهار هزار و 295 بیمار در روز به این مراکز مراجعه کرده اند.

وی خاطرنشان کرد: با وجود وضع موجود تمام بیمارستان‌ها با حداکثر ظرفیت خود در حال ارائه خدمت به بیماران هستند اما با ادامه این شرایط به احتمال زیاد تعداد بستری در روز به سه هزار نفر خواهد رسید و شهروندان باید به وضع موجود توجه کافی داشته باشند چرا که علی رغم امکان افزایش تعداد تخت با محدودیت پزشک، پرستار و نیروی خدماتی مواجه خواهیم بود و با ادامه شرایط کنونی متاسفانه مجبور به راه اندازی اکسیژن تراپی در حیاط بیمارستان‌ها خواهیم بود.

آقازاده در خصوص مشاغل پرخطر از قبیل پارکبان‌ها و نانوایی‌ها نیز گفت: پارکبان‌ها دز اول واکسن را دریافت کرده اند و دوز دوم افرادی که واکسن آسترازینکا دریافت کرده اند از فردا آماده ارائه می شود.

کد خبرنگار: 983126

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا