اخبار
کد خبر : 13620 ۱۴۰۰/۰۶/۰۶   ۱۷:۵۶:۰۸

استاندار:
امکان احیای بیش از 200 واحد در آذربایجان غربی وجود ندارد

 

استاندار آذربایجان‌غربی گفت: بیش از 200 واحد صنعتی و تولیدی دیگر نیز به دلیل فرسودگی امکان فعال سازی و احیا آن وجود ندارد و نیاز است سرمایه گذار مجدد از اول اقدام به راه اندازی واحد خود کند که مورد حمایت کامل دولت نیز قرار خواهد گرفت.

به گزارش نای قلم، محمدمهدی شهریاری امروز در گفتگوی خبری اظهار کرد:  250 واحد صنعتی و تولیدی راکد سطح استان با حمایت دولت طی 2 سال گذشته احیا شده است.

وی افزود: از مجموع 450 واحد راکد و نیمه فعال این سطح استان در این مدت، 250 واحد با همکاری بانک های عامل و دستگاه قضایی دوباره فعالیت خود را آغاز و به چرخه تولید بازگشته است.

استاندار آذربایجان‌غربی اظهار داشت: برخی از واحدهای تولیدی سطح استان حدود 10 هزار میلیارد ریال بدهی به بانک های مختلف دارند و روند فعال سازی آن بسیار پیچیده بوده که احیای دوباره آن مشکلات بیشتری نیز به دنبال خواهد داشت زیرا تزریق نقدینگی به این واحدها تنها بدهی آنها را افزایش خواهد داد.

شهریاری با اشاره به شرایط تورمی جامعه بیان کرد: با توجه به ممنوعیت واردات کالاهایی که تولید داخل دارند، ارزش افزوده کالاهای تولیدی افزایش یافته و این امر موجب فعال شدن واحدهای داخلی شده است.

وی تاکید کرد: با تلاش و پیگیری مجموعه اقتصادی استان، بازگشت واحدهای تولیدی دیگری نیز در راستای رهنمودهای مقام معظم رهبری مبنی بر جهش و رفع موانع تولید به مدار تولید از سرگرفته شده و چرخ آنها مجدد به حرکت خواهد افتاد.

شهریاری اضافه کرد: همچنین دولت در سال‌های اخیر با حمایت از واحدهای تولیدی و صنعتی مانند احیای واحدهای راکد و نیمه فعال، اجرای طرح‌های رونق و رفع موانع تولید، ارائه بسته‌های حمایتی و تسهیلات به صنایع کوچک و متوسط و طرح اشتغال فراگیر، راهبرد حمایت از تولید داخلی و کاهش نرخ بیکاری را بیش از پیش در دستور کار خود قرار داده است.

کد خبرنگار: 983126

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا