اخبار
کد خبر : 13615 ۱۴۰۰/۰۶/۰۶   ۰۹:۵۱:۰۱

طی ۲۴ ساعت گذشته؛
2030 نفر در آذربایجان غربی به کرونا مبتلا شدند

 

 

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی گفت: وضعیت شیوع کرونا در استان بسیار وخیم شده به طوری که طی ۲۴ ساعت گذشته ۲ هزار و ۳۰ نفر به کووید ۱۹ مبتلا شده اند.

به گزارش نای قلم، جواد آقازاده در گفتگوی اختصاصی اظهار کرد: این رقم، یک رکورد جدید در تعداد مبتلایان روزانه به کرونا در آذربایجان غربی است که نشان می دهد شیوع بیماری کووید ۱۹ روز به روز حادتر می شود.

وی اضافه کرد: حدود ۴۰۰ نفر از این تعداد در مراکز درمانی آذربایجان غربی بستری شده اند که در این خصوص نیز همچنان در اوج قرار داریم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی اظهار کرد: با اضافه شدن این تعداد، کل بستری‌شدگان سندرم حاد تنفسی در استان به ۲ هزار و ۳۵ نفر رسیده که رقم بسیار بالایی به شمار می رود.

آقازاده از بستری بودن ۳۰۲ نفر از بیماران کرونایی در بخش های مراقبت های ویژه مراکز درمانی آذربایجان غربی خبر داد و ادامه داد: از این تعداد ۷۷ نفر با استفاده از ونتیلاتور تنفس می‌کنند.

وی با اشاره به فوت ۳۰ نفر در آذربایجان غربی طی ۲۴ ساعت گذشته بر اثر ابتلا به بیماری کووید ۱۹ بیان کرد: با اضافه شدن این تعداد، کل فوتی ها به پنج هزارو ۴۱۳ نفر رسیده است.

تاکنون ۲۳۰ هزار و ۱۱۲ نفر در آذربایجان غربی به کرونا مبتلا شده اند که از این تعداد نیز ۲.۳۵ درصد جان خود را از دست داده است.

این رقم در متوسط کشوری ۲.۲ درصد و در متوسط جهانی ۲.۱ درصد است.

کد خبرنگار: 983126

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا