اخبار
کد خبر : 13612 ۱۴۰۰/۰۶/۰۵   ۲۱:۰۹:۳۹

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان خبر داد؛
شهادت ٢٠ مدافع سلامت در آذربایجان‌غربی از ابتدای شروع کرونا

 

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی گفت: از ابتدای شروع کرونا در ۱۸ ماه اخیر 20 نفر از کادر بهداشت و درمان و مدافعان سلامت در استان جان خود را از دست داده اند که از بین آنها ۲ نفر پزشک بوده اند.

به گزارش نای قلم، ابراهیم حسنی در گفتگوی اختصاصی با بیان اینکه خبر فوت 400 نفر کادر پزشکی در استان که در روزهای اخیر در فضای مجازی دست به دست می شود، کذب محض است، اظهار کرد: این آمار مربوط به کسانی است که پرونده آنها تکمیل و نهایی شده است و احتمال دارد چند نفری نیز در مرحله بررسی مدارک و مستندات باشند.

وی افزود: از این آمار پنج نفر مربوط به شهرستان ارومیه است و از شهرستان های میاندوآب، مهاباد، سردشت، چایپاره، اشنویه، شاهین دژ، ماکو، پلدشت، نقده، سلماس و پیرانشهر هر کدام یک نفر و بوکان و تکاب هر کدام دو نفر شهید مدافع سلامت داشته ایم.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان تصریح کرد: پرونده تعدادی از مدافعان سلامت نیز در کمیته مربوطه در حال بررسی است که در صورت اعلام نهایی تعداد آنها نیز اعلام می‌شود.

حسنی با بیان اینکه مدافعان سلامت تجلی بخش عشق و ایثار و خدمت به همنوع هستند، گفت: حتی از دست دادن یک نفر از مدافعان سلامت نیز برای ما دردناک است.

وی افزود: این تعداد شهید نشانگر تلاش و ایثار مدافعان سلامت است و ما باید قدردان همه تلاشگران عرصه سلامت باشیم که در خط مقدم مبارزه علیه ویروس کرونا نبرد می‌کنند.

وی در پایان افزود: از همه هم وطنان عزیز تقاضا دارم به منظور حفظ سلامت خود و خانواده هایشان و همچنین ارج نهادن به ایثارگری‌های مدافعان سلامت با رعایت نکات بهداشتی و عدم شرکت در تجمعات یاری گر مدافعان سلامت باشند تا زنجیره انتقال این بیماری منحوس در جامعه قطع شود.

کد خبرنگار: 983126

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا