اخبار
کد خبر : 13604 ۱۴۰۰/۰۶/۰۴   ۱۹:۰۹:۵۵

اخبار ورزشی آذربایجان غربی؛
افتتاح و بهره برداری از 8 پروژه عمرانی ورزشی

 

مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان‌غربی گفت: هشت پروژه عمرانی ورزشی در هفته دولت امسال با اعتباری بالغ بر 80 میلیارد ریال در استان افتتاح و به بهره برداری می‌رسد.

به گزارش نای قلم، کیومرث پورایراندوست در گفتگویی اظهار کرد: در این هفته هفت پروژه ورزشی در سراسر استان با اعتباری بالغ بر 78.5 میلیارد ریال افتتاح یا تکمیل می‌شوند.

وی افزود: این پروژه‌ها شامل احداث سه زمین ورزشی روباز با چمن مصنوعی در روستاهای مخور، عرب دیزج و بدولی چالدران، تکمیل سالن جدید خانه جوان، تکمیل سالن ورزشی مرگنلر و سالن ورزشی صوفی شوط و سالن ورزشی آکادمی تخصصی والیبال ارومیه خواهد بود همچنین سالن ورزشی تخصصی با هزینه کرد بیش از 220 میلیون تومان توسط هیات انجمن‌‌های ورزشی آذربایجان‌غربی برای تکمیل و تجهیز آن افتتاح می‌شود.

* باشگاه خصوصی اروم‌آلیاژ در ۵ رده سنی لیگ‌های کشوری فوتسال رقابت می‌کند

مالک باشگاه فرهنگی ورزشی اروم‌آلیاژ گفت: این باشگاه بدون کمک بخش دولتی در پنج رده سنی لیگ‌های کشوری حضور دارد که در بخش بزرگسالان امسال به لیگ دسته یک راه‌یافته و با ۲۴ تیم برای صعود به لیگ برتر رقابت خواهد کرد.

به گزارش نای قلم، مرتضی نجف‌نژاد در این خصوص گفت: این باشگاه از سال ۸۸ به صورت غیررسمی فعالیت خود را آغاز کرد و این فعالیت از سال ۹۴ به صورت رسمی تداوم یافت و هم‌اکنون به‌عنوان یک باشگاه بخش خصوصی امکانات زیرساختی از جمله سالن ورزشی، بدنسازی و خوابگاه در اختیار دارد.

وی اضافه کرد: باشگاه اروم‌آلیاژ توانسته تمامی جام‌های شهری در ارومیه و استانی در آذربایجان‌غربی را در رده‌های سنی کسب و هم‌اکنون در رده‌های سنی بزرگسالان، امید و جوانان در لیگ دسته یک کشوری و در رده‌های سنی نوجوانان و نونهالان در لیگ مناطق ایران حضور دارد.

مالک باشگاه اروم‌آلیاژ ادامه داد: در رده سنی بزرگسالان تیرماه امسال با عبور از سد تیم‌های صبانوین مشهد، مشیر قهرمان دالکی و دلسوختگان اهل بیت قم به‌عنوان یکی از چهار تیم برتر لیگ دسته دوم راهی لیگ دسته یک شد و قرار است با ۲۳ تیم دیگر برای کسب ۲ سهمیه صعود به لیگ برتر رقابت کند که برای این مهم تمام تلاش خود را انجام خوهیم داد.

نجف‌نژاد افزود: از این باشگاه بازیکنانی چون "بهزاد رسولی" و "مهدی آهنگری" که محصول آکادمی باشگاه بودند، در تیم ملی زیر ۲۰ سال بازی می‌کنند ضمن اینکه "هادی احمدی" که توسط آکادمی کشف شده بود بعد از حضور در تیم فرش آرا مشهد به تیم خزر آذربایجان انتقال و با درخشش برای تیم ملی آذربایجان به میدان می‌رود.

وی با اشاره به اینکه این باشگاه تاکنون از اعتبارات دولتی کمکی دریافت نکرده، بیان کرد: با وجود هزینه‌های سنگین تیم‌داری به ویژه در لیگ دسته یک که برای رقابت با سایر حریفان باید به نقاط مختلف کشور سفر کرد و این اتفاق سبب افزایش هزینه و گاهی نیاز به سفرهای هوایی است، کمک‌ها و حمایت‌های ارگان‌های دولتی بخصوص برای امکان مسافرت‌های هوایی و همچنین درخشش در لیگ دسته یک برای افتخارآفرینی برای شهر ارومیه و آذربایجان‌غربی نیاز بوده که می‌تواند در معرفی استعدادهای فوتسال این منطقه موثر باشد.

در فصل ۱۴۰۰-۱۳۹۹ تیم‌های فوتسال پوشاک امیلی اردبیل، اروم آلیاژ ارومیه ، وحدت تربت جام و فنی تخصصی ۱۱۳۳ کرمان به مسابقات لیگ دسته اول فوتسال کشور در فصل ۱۴۰۱-۱۴۰۰ صعود کردند و بنا به آخرین اطلاعات و اخبار فصل جاری لیگ دسته یک بعد از جام جهانی فوتسال آغاز خواهدشد.

* ورزشکار مهابادی رده سوم تنیس روی‌میز دختران ایران را حفظ کرد

رییس اداره ورزش و جوانان مهاباد گفت: "الینا رحیمی" ملی پوش شایسته این شهرستان توانست رده سوم تنیس روی میز جوانان کشور را همچنان در اختیار خود گرفته و آن را حفظ کند.

قزنی مصطفی پور در گفتگویی افزود: در آخرین رنکینگ تنیس روی میز دختران کشور که از طرف فدراسیون تنیس روی میز کشور ارایه شد، الینا رحیمی در رده سنی جوانان با ۲ هزار و ۱۰۰ امتیاز در جایگاه سوم قرار گرفت.

وی ادامه داد: در همین رده سنی "سایه محمدی" و "تارا مهرزاد" از آذربایجان غربی به ترتیب در رده های سنی ۱۶ و ۱۷ کشوری قرار دارند.

رییس اداره ورزش و جوانان مهاباد اظهار داشت: "الینا رحیمی" همچنین در رده سنی بزرگسالان با حد نصاب ۵۰۰ امتیاز در جایگاه ۴۱ کشوری جای دارد.

مصطفی پور اضافه کرد: رحیمی هم اکنون در رده سنی جوانان عضو نفرات انتخاب شده تیم ملی تنیس روی میز کشور است که امسال راهی مسایقات آسیایی خواهد شد.

وی گفت: این دختر ورزشکار با استعداد مهابادی در چند سال اخیر عضو تیم ملی تنیس روی میز بانوان کشور بوده و سابقه قهرمانی در رقابت‌های آسیای میانه را نیز در کارنامه خود دارد.

کد خبرنگار: 983127

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا