Warning: mysql_pconnect(): MySQL server has gone away in C:\inetpub\vhosts\nayeghalam.ir\Arshive.nayeghalam.ir\conf\confing.php on line 9
 

اخبار
کد خبر : 136 ۱۳۹۴/۰۴/۰۹   

اتاق فکر جشنواره بین المللی شعر رضوی در استان تشکیل شد

 مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی گفت: اتاق فکر جشنواره بین المللی شعر رضوی در آذربایجان غربی تشکیل شده است.

حجت الاسلام محمدباقر کریمی در گفت و گوی اختصاصی اظهار کرد: شاعران کشورهای آذربایجان، جمهوری خودمختار نخجوان، عراق، ترکیه، ترکمنستان و تاجیکستان آثار خود را به دبیرخانه جشنواره بین المللی شعر رضوی ارسال کرده اند.

وی با بیان اینکه دبیرخانه این جشنواره آماده دریافت اشعار شاعران داخلی و خارجی است و تمامی شاعران می توانند با مضمون مدح امام رضا (ع) و اهل بیت (ع) شعرهای خود را به این دبیرخانه ارسال کنند، افزود: تاکنون 32 اثر به دبیرخانه ارسال شده است که 12 اثر مربوط به کشورهای خارجی است، علاقمندان تا نهم مردادماه فرصت دارند آثار خود را ارسال کنند.

کریمی اضافه کرد: تاکنون 11 نفر از مهمانان خارجی برای شرکت در جشنواره بین المللی شعر رضوی اعلام آمادگی کرده اند.

وی تصریح کرد: ارومیه برای دهمین سال پیاپی میزبانی این جشنواره بزرگ معنوی را برعهده دارد و تمهیدات لازم در زمینه برگزاری هرچه بهتر این جشنواره در دوره دهم اندیشیده شده است.

کریمی افزود: علاوه بر اجر معنوی شرکت در این جشنواره، جوایز نفیسی نیز برای برندگان این دوره در نظر گرفته شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی گفت: امیدواریم با برگزاری هرچه بهتر این جشنواره نقش کوچکی در تعمیق فرهنگ رضوی و اهل بیت عصمت و طهارت در بین مردم به ویژه جوانان داشته باشیم.

ارومیه، در سالهای گذشته به صورت مستمر میزبان جشنواره شعر رضوی به زبان ترکی آذری بوده است.

آذری بودن زبان آثار ارسالی، عدم حضور اشعار در جشنواره های مشابه دیگر، امکان حضور تمامی شاعران از دیگر کشورها و پذیرفتن سه اثر از هر شاعر در بخش مسابقه از جمله شرایط و ویژگی های جشنواره شعر رضوی به زبان آذری به شمار می روند.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا