Warning: mysql_pconnect(): MySQL server has gone away in C:\inetpub\vhosts\nayeghalam.ir\Arshive.nayeghalam.ir\conf\confing.php on line 9
 

اخبار
کد خبر : 13592 ۱۴۰۰/۰۶/۰۳   ۲۰:۴۶:۴۶

آذربایجان غربی در موج پنجم هنوز به قله نرسیده است؛
اختصاص تمام تخت‌های بیمارستانی در آذربایجان غربی به بیماران کرونایی

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی از دستور ویژه اختصاص تمام تخت‌های مراکز درمانی دولتی، عمومی و خصوصی به بیماران کرونایی خبر داد.

به گزارش نای قلم، جواد آقازاده در گفتگویی با اشاره به روند فزاینده ابتلا به کووید 19 و افزایش دو برابری بیماران بستری شده در مراکز درمانی استان در دوهفته گذشته اظهار کرد: در دو هفته اخیر تعداد بیماران و مراجعان به مراکز 16 ساعته، موارد بستری در آی سی یو و استفاده از ونتیلاتور تقریبا دوبرابر شده است.

وی افزود: فعلا در قسمت صعودی پیک پنجم هستیم وبراساس پیش بینی هااحتمالا  تا دو هفته دیگر به قله برسیم به شرطی که مردم و مسئولان همکاری کنند در غیر اینصورت این روند طولانی تر خواهد شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی با اشاره به اینکه اکثر بیمارستان‌ها ظرفیتشان تکمیل است و بیماران بسیاری در اورژانس در انتظار خالی شدن تخت هستند، اضافه کرد: از روز دوشنبه به هیج وجه هیچ بیمارستانی بیمار الکتیو (غیر اورژانسی) پذیرش نخواهد کرد و تمام تخت‌های مراکز درمانی به بیماران کرونایی اختصاص می یابد.

وی با اشاره به اینکه از لحاظ تامین سرم و دارو مشکلی نداریم افزود: مراکز سرپایی تزریق رمدسیور در بیمارستان‌های امام و مطهری راه اندازی شده و کمک کرده تا میزان بستری ها کنترل شود .

آقازاده ادامه داد: تیمی برای ارزیابی مراکز درمانی استان تشکیل شده و تمام بیمارانی که بیش از حد بستری بودند به تدریج ترخیص می شوند تا تخت آزاد شود .

وی تصریح کرد: در حال حاضر مجموع بیماران بستری در مراکز درمانی استان نزدیک 2 هزار نفر است که انتظار می رود تا سه هزار نفر هم برسد.

آقازاده در ادامه با اشاره به اینکه نوع جدید ویروس کرونا موسوم به لامبدا منشا آمریکای جنوبی دارد و در ترکیه هم رویت شده است، افزود: در حال رصد و پیگیری هستیم اگر وارد کشور شود به احتمال زیاد از این استان خواهد بود .

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی در پایان گفت: با توجه به مختصات اعلام شده اگر شیوع لامبدا با دلتا همزمان شود شرایط فاجعه باری پیش خواهد آمد.

کد خبرنگار: 983126

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا