اخبار
کد خبر : 1359 ۱۳۹۴/۱۰/۱۲   

اعزام هیئت اقتصادی از آذربایجان غربی برای بررسی میدانی بازار روسیه

با دستور استاندار آذربایجان غربی مقرر شد، هیئتی اقتصادی از استان آذربایجان غربی برای بررسی میدانی بازار روسیه جهت توسعه صادرات استان، به این کشور اعزام شود.

به گزارش نای قلم، قربانعلی سعادت امروز در چهارمین جلسه کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی تاکید کرد، جلسه ای کارشناسی با حضور معاون برنامه ریزی استاندار، دستگاه های ذیربط و بخش خصوصی جهت ارائه راهکارهای ارتقای صادرات محصولات استان به روسیه وبرآورد هزینه برگزاری نمایشگاه ها و اعزام و پذیرش هیئت های تجاری و اقتصادی در استان برگزارگردد.

وی افزود: هزینه سالانه برگزاری نمایشگاه های خارجی و سفر هیئت های خارجی به استان باید برآورد شود تا از محل بودجه استانی، رقمی را برای این موارد که به توسعه صادرات استان کمک می کند، اختصاص دهیم.

استاندار آذربایجان غربی همچنین خواستار شناسایی و احصای دقیق موانع و مشکلات صادرات استان شد و گفت: ما در استان به دنبال تسهیل شرایط برای فعالیت تولیدکنندگان و صادرکنندگان هستیم و در تلاشیم با کمک دستگاه های استانی و ملی، موانع و مشکلات موجود بر سر راه توسعه صادرات را رفع کنیم.

اسکندری رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان و دبیر کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی نیز در این جلسه آذربایجان غربی را یکی از استان های فعال کشور در حوزه تجارت خارجی عنوان کرد و گفت: 15 درصد فعالیت های اقتصادی استان، مربوط به بخش تجارت است و به طور میانگین در استان، 2 هزار فعال تجاری و بازرگان فعالیت می کنند.

وی همچنین وجود هفت گمرک تجاری فعال، شش بازارچه مرزی فعال، تشکل های صادراتی فعال، 2 سایت نمایشگاهی و وجود اتحادیه های تخصصی در استان را از ظرفیت های آذربایجان غربی در بحث توسعه تجارت خارجی برشمرد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان در ادامه، ورود و صادرات محصولات استان به روسیه را از اولویت های سازمان صنعت، معدن و تجارت استان عنوان و خاطرنشان کرد: در همین راستا، کمیته ای تخصصی برای بررسی بازار روسیه در استان تشکیل شده و راهکارهای افزایش صادرات محصولات استان بویژه در بخش کشاورزی به روسیه را بررسی می کند.

گفتنی است در این جلسه، مدیران دستگاه های اجرایی استان نیز مسائل و مشکلات موجود در حوزه صادرات را بیان کردند.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا